فونیکسریمکسبهتام

مروری بر خودروهای پلیس کشورهای مختلف جهان

بهترین‌های صنعت خودرو در لباس پلیس!

عصر خودرو- خودروهای پلیس در هر کشوری از اهمیت بالایی برخوردارند و معمولا از ماشین‌های قدرتمندی برای نیروهای پلیس استفاده می‌شود چراکه خودروهای پلیس برای متوقف کردن خلافکارها و تعقیب و گریز باید از قدرت و سرعت بالایی برخوردار باشند.

بهترین‌های صنعت خودرو در لباس پلیس!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، کشورهای صاحب‌نام در عرصه خودروسازی عموماً سعی می‌کنند تا با رعایت ضوابط و مقررات انتخاب خودرو، نگاه ویژه‌ای بر روی تولید ملی خود داشته باشند و بیشتر از خودروهای تولیدی خود استفاده نمایند. این امر در شرایطی است که ظرفیت و توان داخلی پاسخگوی نیاز باشد و قابلیت‌های خودرو موردنظر با شرایط لازم همخوانی داشته باشد. در این مقاله سعی داریم تا خودروهای پلیس کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.

     

    امارات متحده عربی
    سبک زندگی مردم امارات و تجمل‌طلبی آن‌ها باعث شده تا خودروهای سوپر اسپرت بخش اعظم ناوگان پلیس را به خود اختصاص دهد. هنوز مشخص نیست که این خودروها مصارف کاربردی نیز دارند یا تنها برای ترساندن مجرمان به این شکل درآمدهاند. در این کشور انواع سوپراسپرت‌ها به‌عنوان نیروی پلیس به خدمت گرفته شده اند که در این میان i8 یکی از جدیدترین‌ها است. به هر حال BMW i8 برای هر کسی که طرح نقشه دزدی از یک بانک در دبی را در سر دارد قطعاً ترسناک بوده و احتمالا او را از کارش منصرف خواهد ساخت! BMW i8 هیبریدی نه‌تنها ظاهر گیرایی دارد بلکه بسیار سریع و مؤثر نیز هست. درواقع پلیس دبی به خاطر این شناخته شده است که خودروهایی در اختیار دارد که هیچ نیروی پلیسی در سراسر دنیا مجهز به آن نیست. از دیگر سوپر اسپرت‌ها و هایپرکارهایی که پلیس دوبی لباس پلیس بر تن آن‌ها کرده است می‌توان به BMW M6 گرن کوپه، BMW i3، بوگاتی ویرون، لامبورگینی اونتادور، مرسدس بنز SLS، بنتلی کانتینتال، فورد موستانگ شلبی، نیسان GT-R، آستون مارتین One 77، فراری FF، آئودی R8، شورولت کامارو SS، پورشه پانامرا، جگوار F تایپ، پورشه 918 اسپایدر، مازراتی گرن توریسمو، پورشه 911، مک لارن MP4-12C و ... اشاره کرد.

     

    آلمان
    کشور آلمان با جمعیت 82 میلیون نفری پر جمعیت‌ترین کشور اروپا است. تعدد برندهای بسیار قوی در حوزه خودروسازی در این کشور، انتخاب خودرو پلیس را برای مسئولان این کشور مشکل ساخته است. پلیس آلمان از برندهایی همچون BMW، فولکس‌واگن، مرسدس بنز و ... برای تجهیز ناوگان خود بهره برده است. از بین مهم‌ترین خودروهای پلیس آلمانی‌ها می‌توان به خودروهایی همچون BMW سری 3 استیشن، BMW سری 5 استیشن، BMW i3، BMW سری 2 گرن تورر، مرسدس بنز E کلاس استیشن، مرسدس بنز AMG GT، فولکس‌واگن گلف و ... اشاره کرد. برند BMW حضور قابل توجهی در ناوگان پلیس کشور خود داشته که در نوع خود جالب توجه است.

     

    انگلیس
    انگلیس در طول تاریخ ثابت کرده که آمار خشونت در آن بالاست. کشوری با بیش از 50 میلیون نفر جمعیت که یکی از کشورهای بزرگ اروپا به شمار می‌آید. با توجه به زیرساخت‌های قوی این کشور در تمام حوزه‌های اقتصادی، سالانه حجم قابل‌توجهی مهاجر را پذیراست و از این رو، پلیس و نیروهای امنیتی این کشور یکی از منظم‌ترین و مجهزترین نیروهای امنیتی در اروپا است. BMW سری 3 سدان و استیشن، BMW X5، BMW i3، BMW سری 2 اکتیو تورر، BMW i8، فورد موستانگ، لوتوس اوورا، مک لارن MP4-12C، ولوو V90 و ... ازجمله مهم‌ترین خودروهای پلیس انگلیس است. نکته جالب در میان خودروهای پلیس انگلیس حضور پررنگ محصولات BMW آلمان است!

     

    ایتالیا
    ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و بیست و سومین کشور پرجمعیت دنیا است. رم، پایتخت ایتالیا، به‌عنوان پایتخت امپراتوری روم و اقامتگاه پاپ، برای سده‌های پیاپی از مراکز سیاسی و مذهبی تمدن و مهم غرب بود. ایتالیا در طول تاریخ همواره دچار نزاع خیابانی و فعالیت گروه‌های مافیایی بوده و به همین دلیل ناوگان پلیس این کشور یکی از پیشرفته‌ترین ناوگان‌های پلیس در جهان بشمار می‌رود. به لطف وجود پلیس ایالتی ایتالیا، این کشور تبدیل به بهشتی امن شده که خواستگاه خودروهایی همچون فراری، لامبورگینی و مازراتی است. بهره‌گیری از خودروهای معروفی همچون BMW سری 3 استیشن، BMW i3، لامبورگینی گالاردو، لامبورگینی هوراکان، آلفارومئو جولیا، آلفارومئو جولیتا، جیپ رنگید و ... به پلیس ایتالیا شهرت جهانی داده است.

     

    ایالات‌متحده آمریکا
    آمریکا سومین کشور پرجمعیت دنیا و سومین کشور پهناور جهان است، و از لحاظ نژادی و گوناگونیِ مردم، متنوعترین کشور جهان شناخته میشود. همین تنوع نژادی و پهنه وسیع و همچنین طبع خشونت‌طلب مردم آمریکا، باعث شده تا نیرو پلیس این کشور، یکی از فعال‌ترین و مجهزترین نیروهای پلیس در جهان باشد تا توان مقابله با حجم بالای تبهکاری در این کشور را داشته باشد. قانون آزادی حمل سلاح نیز بر آمار خشونت‌های اجتماعی امریکا افزوده است. آمریکا در زمینه استفاده از خودروهای داخلی برای نیروی پلیس، به خودکفایی رسیده و بخش عمده‌ای از ناوگان پلیس این کشور را خودروهای آمریکایی تشکیل داده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فورد F150، فورد تاروس، فورد فیوژن، فورد اکسپلورر، دوج چارجر، شورولت سیلورادو، شورولت تاهو و ... اشاره کرد.

     

    ژاپن
    ژاپن یکی از قدرت‌های اصلی اقتصادیِ جهان و سومین اقتصاد بزرگ جهان ازنظر تولید ناخالص داخلی است. این کشور با جمعیتی در حدود 128 میلیون نفر دهمین کشور پرجمعیت جهان است. بر اساس آموزه‌های اساطیری و خلق‌وخوی مردم ژاپن، آمار جرم و جنایت در این کشور نسبت به کشورهای دیگر آن‌هم با این میزان از جمعیت پائین است، اما پلیس ژاپن نیز مانند کشورهای دیگر ناوگان خودرویی خود را با دقت تجهیز کرده است. تویوتا GT86، نیسان 370Z و ... ازجمله معروف‌ترین خودروهای پلیس این کشور است. خودروهای پلیس ژاپن چندان معروف نبوده و معمولا از خودروهای ملی خود استفاده می‌کند.

     

    فرانسه
    جمعیت فرانسه در حال عبور از مرز 67 میلیون نفر است که با این شمار، فرانسه در رتبه دومین کشور پرجمعیت پس از آلمان در اتحادیه اروپا قرار میگیرد. کشوری با تاریخچه قدرتمند در تمام زمینه‌ها و یکی از کشورهای معتبر در حوزه تولید خودرو. پلیس فرانسه نیز یکی از معتبرترین نیروهای پلیس در جهان بشمار می‌آید. فرانسه تلاش داشته است تا از ظرفیت تولید داخلی برای تامین خودروهای پلیس این کشور بهره گیرد و در همین راستا بیشترین خودروهای پلیس در فرانسه از دو برند پژو و رنو تامین شده است. خودروهای پلیس این کشور چندان خودروی صاحب‌نام و معروفی نداشته و همچنین نیاز به یک نوسازی اساسی دارد!

     

    نوشته: مرتضی پورحسین

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو