فونیکسریمکسبهتام

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری اعلام کرد

ورود ۱۰ هزار دستگاه خودرو آریو و برلیانس به ناوگان تاکسیرانی شهری

عصر خودرو- سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری گفت:براساس مذاکرات انجام شده با سایپا در طرح جدید نوسازی تاکسی های فرسوده، ۱۰هزار دستگاه خودرو آریو و برلیانس به ناوگان تاکسیرانی شهری اضافه خواهد شد.

ورود ۱۰ هزار دستگاه خودرو آریو و برلیانس به ناوگان تاکسیرانی شهری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، مرتضی ضامنی افزود :مذاکرات اولیه وتفاهم‌نامه‌ای با شرکت خودروسازی سایپا برای ورود دو خودروی آریو و برلیانس به ناوگان تاکسیرانی شهری کشور انجام شده است ،اما به دلیل تغییر مدیریت در این شرکت، وقفه‌ای در این زمینه ایجاد شده است.
    وی ادامه داد:به رغم همه تاکیداتی که بر اصل مشتری مداری و سال اقتصاد مقاومتی مد نظر است ،تغییر مدیریت در سایپا موجب شده است که قرار داد با این شرکت به امضاء نرسد و نهایی نشود.
    سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری با ابراز امیدواری از اینکه هرچه زودتر شاهد رفع موانع موجود باشیم ،گفت:از این 10 هزار دستگاه خودرو که برای تحویل به تاکسی ها در نظر گرفته شده است ،بیشتر شامل خودرو برلیانس است و اندکی از آن را خودرو آریو تشکیل می دهد.
    وی تصریح کرد:شرکت خودروساز برای متقاضیان دریافت کننده این خودرو ها 25 میلیون تومان تسهیلات با باز پرداخت 48 ماهه در نظر گرفته است که شرایط تکمیلی این تسهیلات بعد از انعقاد قرار داد اعلام خواهد شد.
    ضامنی با بیان اینکه سن فرسودگی تاکسی‌ها طبق مصوبه هیات وزیران 10 سال است، اظهار کرد: هر تاکسی که به سن 10 سال برسد مشمول فرسودگی است و باید در طرح نوسازی شرکت کند.
    وی افزود:تاکسی‌هایی با ساخت سال 1386 مشمول فرسودگی می‌شوند و بنابراین مالکان تاکسی ها مشمول این فرسودگی باید برای نوسازی خودروی خود مراجعه و ثبت نام کنند.
    سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری گفت : هیات وزیران سال گذشته طی مصوبه‌ای تکلیف کرد که تاکسی‌ها در همان سالی که به سن فرسودگی می‌رسند موظفند در همان سال هم برای نوسازی مراجعه کنند و اگر برای نوسازی مراجعه ای نشود شهرداری شهر مربوطه موظف است که پروانه فعالیت آنها را لغو کند و اجازه فعالیت به آنها ندهند.
    به گزارش ایرنا، پیش از این نیز نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری در قالب جایگزینی 90 هزار تاکسی با ایران خودو آغازشده بود.
    در قالب طرح یاد شده با ایران خودرو، درحال حاضر 79 هزار و 349 نفر دراین طرح ثبت کرده اند که 58 هزار و 125 نفر آنان خودروی جایگزین را تحویل گرفته اند.
    ثبت نام طرح نوسازی 90 هزار تاکسی فرسوده از 12 بهمن سال 94 آغاز شد، خودروهای جایگزین، شامل سمند EF7 و پژو 405 GLX مجهز به مخزن CNG است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو