فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۴۰۱»

آلودگی شدید هوای شهرهای بزرگ تا اواسط هفته ادامه دارد

عصر خودرو- بالا بودن چگالی آلاینده‌های هوا در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت نظیر تهران، کرج، اراک، اصفهان، تبریز و ارومیه، تا اواسط هفته‌ ادامه دارد، در این مدت شهروندان‌ از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی، از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

آلودگی شدید هوای شهرهای بزرگ تا اواسط هفته ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، ‌سامانه بارشی مستقر در جنوب کشور، امروز نیز در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، جنوب اصفهان، برخی نقاط استان‌های کرمان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد سبب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سرد سیر بارش برف خواهد شد.

     

     

     

    این سامانه در روز یکشنبه در جنوب بوشهر، برخی نقاط هرمزگان و آب‌های ساحلی بوشهر و هرمزگان و در روز دوشنبه در غرب تنگه هرمز فعال است.

    شدت بارش‌ها امروز در نیمه جنوبی فارس، جنوب بوشهر، برخی نقاط هرمزگان، آب‌های ساحلی بوشهر و خلیج فارس و روز یکشنبه در آب‌های ساحلی بوشهر و خلیج فارس است به همین سبب‌ امروز و فردا آب‌های ساحلی بوشهر و خلیج فارس مواج و طوفانی‌ است؛ به سبب بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد و مواج بودن دریا امروز و فردا در آب‌های ساحلی بوشهر و هرمزگان، توصیه می‌شود‌ متصدیان قایق‌های سبک و تفریحی،نکات ایمنی را هنگام تردد در این نواحی رعایت ‌کنند.

    ‌با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا تا اواسط هفته‌، بالا بودن چگالی آلاینده‌های هوا در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت از جمله تهران، کرج، اراک، اصفهان، تبریز و ارومیه ادامه دارد؛ از روز دوشنبه تا پنجشنبه افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش بینی می‌شود.

    توصیه می شود در این مدت شهروندان‌ تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و افراد آسیب‌پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی، از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.   

    آسمان تهران فردا کمی ابری و غبارآلود گاهی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 11 و 2 درجه خواهد بود.

    آسمان کرمانشاه فردا صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در کرمانشاه به ترتیب 16 و منفی 3 درجه خواهد بود.

    فردا اهواز و بوشهر با بیشینه دمای 23 درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان و ‌شهرکرد با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

    میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز هفدهم آذرماه امسال 25.2 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 30.5 میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری 82 درصد بارش سال گذشته‌ است.

    بیشترین میزان بارش در هفته یازدهم سال زراعی 96-97 متعلق به منطقه انزلی به میزان 48 میلی‌متر بوده است.

     

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو