فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران:

فرسودگی ناوگان باری

جاده های مازندران هوشمند می شود

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران میانگین عمر ناوگان حمل و نقل باری و کالا را ۲۰ سال اعلام کرد.

فرسودگی ناوگان باری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، احمد آفرین محمدزاده صبح دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته حمل و نقل از حمل و نقل و راهداری به عنوان دو مقوله توسعه و زیرساخت هر کشور یاد کرد و با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان حمل و نقل باری و کالا در استان بالا است، میانگین عمر ناوگان باری را 20 سال اعلام کرد.

    وی با اشاره به اینکه علیرغم مشکلات و محدودیت منابع همه دستگاه ها سعی می کنند برخی مسائل را سرلوحه کاری قرار دهند گفت: اداره کل راهداری سعی دارد با اولویت قراردادن مسائل ایمنی، تمام فعالیت ها را بر این اساس طراحی کند.

    وی افزود: مازندران با داشتن 10 هزار و 400 کیلومتر راه از دامنه وسیعی از راهها برخوردار است که بیش از 700 کیلومتر گردنه برفگیر در استان وجود دارد و 500 کیلومتر آن در راههای اصلی و کوهستانی است.

    محمدزاده، با تاکید بر اینکه آمادگی کامل برای خدمات رسانی در راهها را داریم تصریح کرد: 33 اکیپ راهداری در عملیات راهداری زمستانی با 250 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و 300 راهدار فعال است.

    وی شمار راهدارخانه های استان را 22 واحد بیان کرد و گفت: سعی شده تا در کوتاه ترین زمان ممکن خدمات را به هموطنان و مسافران ارائه دهیم.

    مدیرکل راهداری مازندران تصریح کرد: سالانه بیش از 14 میلیون تن کالا در استان جابجا می شود و با داشتن بنادری مانند امیرآباد و قرارگرفتن در کریدور شمال – جنوب، مازندران در بخش حمل و نقل اهمیت زیادی دارد.

    وی با اشاره به اینکه 124 شرکت حمل و نقل کالا و 12 هزار دستگاه ماشین آلات باربری در استان فعال است گفت: 90 درصد جابجایی های بخش کالا به صورت جاده ای صورت می گیرد.

    محمدزاده یادآور شد: سالانه بیش از پنج میلیون مسافر از طریق 187 شرکت مسافربری در استان جابجا می شود و ناوگان اتوبوس و سواری استان عمر زیر 10 سال داشته و از عمر مطلوب برخوردار هستند.

    وی به اقدامات صورت گرفته در بخش حمل و نقل اشاره و اضافه کرد: سعی شده تا با استفاده از سامانه های پیشرفته و بهره گیری از 45 دوربین نظارت تصویری به رصد جاده ها و راههای استان بپردازیم.

    مدیرکل راهداری مازندران ادامه داد: شمار دوربین های پلاک خوان از هشت مورد به 60 مورد رسید و این دوربین ها علاوه بر سرعت لحظه ای، سرعت میانگین خودروها را بررسی و ثبت می کنند.

    وی هدف از هوشمندسازی جاده ها را رعایت قوانین و مقررات اعلام کرد و گفت: این طرح بهره های زیادی از نظر ایمنی و امنیتی خواهند داشت.

    محمدزاده با بیان اینکه 102 نقطه از جاده های استان به دستگاه های تردد شمار مجهز شده اند گفت: جاده های مازندران جزو محورهای پرتردد کشور محسوب می شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو