فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با «عصرخودرو» :

ابزار تعرفه صنعت خودرو را رشد نمی دهد

عصر خودرو- عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه هنوز لایحه ای در زمینه افزایش تعرفه واردات خودرو به مجلس ارائه نشده است، گفت: دولت به جای بازی با ابزار تعرفه و دیوار کشیدن دور کشور بهتر است در مسیر رقابتی کردن و ارتقاء کیفیت این صنعت گام های مثبت بردارد.

ابزار تعرفه صنعت خودرو را رشد نمی دهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸:۰۰

    محمدحسین فرهنگی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» درباره ارائه لایحه ای جداگانه برای افزایش تعرفه واردات خودرو گفت: افزایش تعرفه واردات خودرو در شرایط فعلی منطقی به نظر نمی رسد چرا که این موضوع به طور یقین باعث افزایش قیمت خودرو های داخلی خواهد شد.

    نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید برنامه هایی را در صنعت خودرو تدوین و اجرایی کند که به افزایش کیفیت خودرو های داخلی منجر شود.

    وی ادامه داد: خودروسازی ایران هنوز نتوانسته به نقطه ای مناسب و قابل قبول در کیفیت و قیمت برسد و چندان قدرت رقابت را در برابر همتایان خارجی خود نمی بیند و به همین دلیل، دولت همچنان از تعرفه به عنوان ابزاری برای کنترل واردات و ایزوله نگه داشتن صنعت خودرو استفاده می کند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: رقابتی کردن بازار خودرو ، افزایش کیفیت و پایین‌ آوردن قیمت خودرو به منظور جذب مشتری اقدامی است که برای تحقق آن باید  گام مثبتی از سوی دولت و خودرو سازان برداشته شود تا اینکه با ابزار تعرفه بخواهد دور کشور دیوار بکشد.

    وی با شاره به اینکه هنوز لایحه ای از سوی دولت در زمینه افزایش تعرفه واردات خودرو به مجلس ارائه نشده است، گفت: باید به این نکته توجه داشت افزایش یا کاهش تعرفه هر کالایی از جمله خودرو از اختیارات شورای رقابت و در برخی موارد شورای اقتصاد است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط