فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۴۲۰»

دولت اقدامات موثرتری برای کاهش آلودگی هوا انجام دهد

عصر خودرو- نماینده تهران با اشاره به آلودگی هوا در برخی از شهرهای ایران، گفت که باید اقدامات موثرتری همچون استاندارد کردن سوخت خودروها و تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به برقی برای کاهش آلودگی هوا صورت گیرد.

دولت اقدامات موثرتری برای کاهش آلودگی هوا انجام دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، فاطمه ذوالقدر با استناد به اصل 22 قانون اساسی در اخطاری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس، گفت: در شرایطی که باید این ماده قانونی درباره بازنشستگان اجرایی شود این اتفاق رخ نمی‌دهد لذا باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه 97 عملیاتی شود.

    وی همچنین با انتقاد از حقوق معلمان و مدیران آموزش و پرورش در مدارس خارج از کشور، افزود: حقوق مناسب به آنها تخصیص داده نمی‌شود و حتی شاهد دیرکرد در پرداخت حقوق آنها هستیم. از وزیر آموزش و پرورش درخواست می‌کنم که علاوه بر رسیدگی به وضعیت حقوقی آنها در مورد مسکن و حقوق مدیران و معلمان اعزامی به خارج از کشور نیز رسیدگی‌های لازم را انجام دهند.

    دولت باید به جای گران کردن خودروها به فکر افزایش کیفیت و کاهش قیمت تولیدات داخلی برای رقابت با تولیدات خارجی باشد.
    ذوالقدر با استناد به اصل 50 قانون اساسی درباره حفاظت از محیط زیست در اخطاری دیگر، گفت: متاسفانه چند روزی است که بسیاری از شهرهای ایران با آلودگی هوا مواجهند که از حد استاندارد عبور کرده و به مرز هشدار رسیده است. با وجودی که آلودگی هوا از میزان 60 درصد در سال 90 به 25 درصد در سال 95 رسیده باز هم باید اقدامات موثرتری از جمله خارج کردن خودروهای فرسوده از رده، استاندارد کردن سوخت خودروها و تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به برقی بر اساس تکالیف قانون برنامه ششم شود.

    این نماینده مجلس با استناد به اصل سوم قانون اساسی، درباره پیاده سازی اقتصاد صحیح و عادلانه، گفت: افزایش عوارض خودرو در جهت حمایت از تولید داخلی باکیفیت بالا و قیمت کمتر وضع شد اما این روزها شاهد گرانی اتومبیل‌های داخلی هستیم و پنج ماه است که جلوی ثبت سفارش واردات گرفته شده است.

    ذوالقدر تاکید کرد: دولت باید به جای گران کردن خودروها به فکر افزایش کیفیت و کاهش قیمت تولیدات داخلی برای رقابت با تولیدات خارجی باشد.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو