فونیکسریمکسبهتام

زیرساخت‌های طرح برندینگ سوخت فراهم نیست

عصر خودرو- عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرا طرح برندینگ سوخت و جایگاه ها با هدف افزایش رقابت پذیری برای ارائه خدمات، نیازمند زیرساخت های مخصوص به خود است که هم اکنون شرایط آن فراهم نیست.

زیرساخت‌های طرح برندینگ سوخت فراهم نیست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان، بحث برندینگ در حوزه سوخت و جایگاه‌های سوخت مدتی است مطرح شده و موضوع آن با کشیده شدن به مجلس شورای اسلامی و پاسخ وزیر نفت به ابهامات مطرح شده رنگ و بوی جدی به خود گرفت.

    مجلسی ها که از اجرای طرح برندینگ استقبال نکردند و اجرا آن را از سوی وزارت نفت برخلاف اختیارات قانونی می دانند از توضیحات بیژن زنگنه در این راستا قانع نشدند. این مخالفت سبب شد دلیل آن را از مجلس و کمسیون انرژی پیگیری کنیم.

    حسن بهرام نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان در خصوص طرح برندینگ سوخت و جایگاه های سوخت گفت: در این بحث، صحبت از برندینگ جایگاه های سوخت مطرح بود که برای اجرا این طرح جایگاه ها باید استاندارد مشخصی داشته باشند و در شرایط فعلی و با توجه به وضعیت موجود جایگاه های سوخت، زیرساخت های این طرح فراهم نیست.

    این عضو کمسیون انرژی بیان کرد: اجرا طرح برندینگ نیازمند وجود شرایط رقابتی و تنوع در انواع سوخت ها است و با توجه به اینکه در شرایط فعلی تنها یک نوع بنزین در سطح کشور ارائه می شود خریدار قدرت انتخاب نداشته به همین خاطر بحث برندینگ آنچنان کاربردی برای ما نخواهد داشت.

    وی با اشاره به اینکه برندینگ مخصوص کشورهایی است که انواع مختلفی بنزین را به متقاضیان با قیمت های مختلف عرضه می کنند، عنوان کرد: برای اجرا طرح برندینگ و ارائه خدمات بهتر به مصرف کننده باید قدرت انتخاب افراد را افزایش دهیم تا که انواع و اقسام بنزین ها با یورو های متفاوت در جایگاه های سوخت عرضه شود که زیرساخت های آن به طور شایسته فراهم نیست و در کنار آن باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

    عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص استاندارد بودن جایگاه های سوخت گفت: بعضا دیده می شود برخی از جایگاه های سوخت استاندارد ندارد و با هم در زمینه ارائه خدمات متفاوت هستند و کنترل ها آنچنان که باید و شاید تاثیرگذار نیست.

    بهرام نیا در پایان خاطر نشان کرد: حرکت به سمت اجرا طرح برندینگ یکباره اتفاق نمی افتد بلکه باید قدم به قدم در این راستا حرکت کرد و در ابتدا نیز باید فرهنگ سازی و تکمیل زیرساخت های آن صورت گیرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو