فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۴۴۰»

زلزله دیشب معادلات آلودگی هوا را هم بر هم زد

عصر خودرو- مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه ترافیک شب گذشته معادلات آلودگی هوای تهران را بر هم ریخت، اظهار کرد: افزایش ناگهانی آلودگی ناشی از ترافیک و بالا رفتن مصرف سوخت باعث افزایش شدید شاخص غلظت آلاینده‌ها در شب گذشته شد.

زلزله دیشب معادلات آلودگی هوا را هم بر هم زد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، حسین شهبازی   با بیان اینکه زلزله شب گذشته محاسبات ما را در مورد کاهش غلظت آلاینده‌های تهران برهم زد، گفت: پیش‌بینی دیروز شرکت کنترل کیفیت هوای تهران برای امروز این بود که وضعیت هوا در محدوده هوای ناسالم برای همه گروه‌ها باقی بماند اما انتظار افزایش غلظت آلاینده‌ها را نداشتیم تا اینکه وقوع زلزله شب گذشته و ترافیک خودرویی ناشی از آن باعث شد نیمه شب گذشته شاهد افزایش محسوس غلظت آلاینده‌های مختلف اعم از ذرات معلق و منواکسید کربن باشیم.

    افزایش دو برابری مصرف سوخت در شب گذشته

    وی با اشاره به افزایش چشمگیر مصرف سوخت اظهار کرد: بر اساس اعلام شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، شب گذشته، تهرانی‌ها دوبرابر شرایط عادی بنزین مصرف کردند. توزیع بنزین در جایگاه‌های سوخت تهران از زمان وقوع زلزله تا ساعت 6 صبح امروز بالغ بر 10 میلیون لیتر بوده که دو برابر میزان مصرف در روزهای عادی است. همین افزایش مصرف سوخت و ترافیک شب هنگام در تهران باعث شد تا شاخص کیفیت هوای تهران به 172 برسد که بیشترین شاخص ثبت شده چند روز اخیر تهران است.

    نیمه شب گذشته شاخص تهران به 187 هم رسید

    مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: حتی در نیمه شب گذشته، شاخص کیفیت هوای تهران، طی چند ساعت به 187 رسید که بیشترین شاخص اندازه‌گیری شده در یک ماه اخیر است.

    شهبازی در مورد افزایش آلاینده‌ها در ساعات شب تصریح کرد: در طول شب آلاینده‌ها به دلیل سردی هوا نمی توانند خیلی جریان عمودی داشته باشند و بیشتر نزدیک به سطح زمین باقی می‌مانند، برای همین افزایش ناگهانی آلودگی به دلیل افزایش ترافیک و بالا رفتن مصرف سوخت باعث افزایش شدید شاخص غلظت آلاینده‌ها در شب گذشته شد.

    شبهازی گفت:  پیش‌بینی می‌شود که فردا (جمعه اول دی ماه) هوای ناسالم حداقل برای گروه‌های حساس را داشته باشیم و شرایط نشان می‌دهد اگر برای روز شنبه هم تعطیلی نداشته باشیم و وزش باد به حدی نباشد که بتواند آلودگی جو را تخلیه کند تا حدی بر مقدار غلظت ذرات معلق افزوده شده و حداقل شرایط برای گروه‌های حساس ناسالم باشد. در این شرایط قطعا شاخص بالای 100 خواهیم داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو