فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۰۱۱»

افزایش قیمت بنزین و عوارض خروج از کشور نگرانی‌هایی ایجاد کرده است

عصر خودرو- سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۷، گفت که موضوع افزایش قیمت حامل‌های انرژی و عوارض خروج از کشور نگرانی‌های جدی در جامعه ایجاد کرده است.

افزایش قیمت بنزین و عوارض خروج از کشور نگرانی‌هایی ایجاد کرده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بهروز نعمتی در سمینار نظام بودجه‌ریزی دولتی ایران که در دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز برگزار شد، اظهار کرد: ما در پیشنهادی که تیم آقای نوبخت برای بودجه سال 97 ارائه کرده، بودجه عملیاتی نمی‌بینیم و ارکان مختلف بودجه ایراداتی دارد که باید در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق چکش‌کاری شود.

    وی افزود: بودجه 97 در خیلی از موضوعات نتوانسته نیازهای کشور را در نظر بگیرد. بودجه 300 هزار میلیارد تومانی کشور از دو بخش اصلی تشکیل شده؛ یکی حقوق، دستمزد و هزینه‌های دولت که 195 هزار میلیارد تومان درآمد خالص برای این کار گذاشته شده که هم شامل درآمدهای نفتی و هم درآمدهای مالیاتی است که 128 هزار میلیارد تومان است اما مابقی کارهایی که باید انجام شود به اتفاقات و حوادث آینده موکول شده است.

    وی با بیان این‌که «اعتبار 65 هزار میلیارد تومانی اشتغال در بودجه 97 موکول به سایر درآمدها و صندوق توسعه ملی شده است»، تصریح کرد: من چشم‌انداز خوبی برای بودجه سال 97 نمی‌بینم، ضمن این‌که این بودجه گاف‌های شدیدی هم دارد.

    نعمتی ابراز عقیده کرد: رییس‌جمهور می‌گوید بنزین دو هزار تومان می‌شود و وزیر می‌گوید سرجمع قیمت سوخت دو هزار تومان خواهد شد یعنی نهایتا بنزین 50 درصد گران می‌شود البته عده‌ای می‌گویند فوب خلیج‌فارس چهار هزار تومان است ولی مگر درآمدهای ما ارزی است.

    نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به حواشی ایجاد شده درباره افزایش نرخ عوارض خروج از کشور، گفت: موضوعی مطرح شده که می‌گویند جمهوری اسلامی می‌خواهد مسافرت‌ها را کم کند، متاسفانه در مورد عوارض خروج از کشور کار ناپخته‌ای انجام شده، شاید در کل بودجه هم اثرگذار نباشد ولی نگرانی را در جامعه ایجاد می‌کند.

    وی با بیان این‌که «نگاه بودجه، نگاه اقتصاد مقاومتی نیست»، مدعی شد: در دوره قبل مجلس کمیسیون ویژه‌ای به همین منظور تشکیل شد و کارهای خوبی در مورد اقتصاد مقاومتی انجام شد اما دولت هنوز آیین‌نامه‌ها را صادر نکرده یعنی مجموع تیم آقای نوبخت دنبال اقتصاد مقاومتی نیستند. البته گله‌مندی‌هایی هم وجود دارد و می‌گویند همه بودجه در اختیار دولت نیست، ما هم قبول داریم. نهادهای دیگر هم از امکانات بودجه استفاده می‌کنند اما امروز که سکان مدیریت و اداره اقتصاد کشور و مجموعه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دست دولت است، دولت به فکر باشد که کار را به نحو احسن پیش ببرد.

    وی با اشاره به رفتن صالحی امیری از وزارت ارشاد، گفت: متاسفانه یکی از توانمندترین نیروهای فرهنگی کشور حذف می‌شود و معاونش سکان کار را به دست می‌گیرد اما معلوم نیست حوزه فرهنگ دست کیست. برخی حرکت‌هایی هم در مجلس به طور جدی شروع شده که به نفع کشور نیست.

    سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان اینکه تحولات در حوزه بودجه‌ریزی باید به سمت انتفاع مردم باشد، خاطرنشان کرد: مجموعه‌هایی که در اختیار دولت است مثل شستا یک خط هم درباره آنها  نیامده که باید برایشان چه کار کنیم فقط به صورت لفظی می‌گویند که باید واگذار شوند ولی در عمل کاری نمی‌شود، اگر این اتفاق می‌افتد خصولتی‌ها وارد عمل می‌شوند.

    نعمتی درباره موضوع هدفمندی نیز گفت: کسی که باید از بودجه دفاع کند می‌گوید بانک اطلاعاتی برای حذف یارانه ندارم ولی مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی مشخص هستند، یادمان باشد خیلی افراد جامعه افراد آبرومندی هستند که حتی به این دو نهاد برای دریافت کمک مراجعه نمی‌کنند.

    سخنگوی هیات رییسه مجلس در پایان ابراز امیدواری کرد که این سمینار منشا حرکت جدی برای اثربخشی در بودجه سال آینده باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو