فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۴۶۶»

وزارت‌خانه‌های نفت و صنعت تکلیف سوخت و خودروهای آلاینده را روشن کنند

عصر خودرو- یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان این که وزارت‌خانه‌های نفت و صنعت باید وارد کار شده و تصمیماتی را راجع به سوخت و خودروهایی که منشأ آلودگی هستند، اتخاذ کنند، گفت: سازمان محیط زیست نیز به عنوان متولی اصلی باید وارد میدان شده و راهکاری برای حل مساله آلودگی بیندیشد.

وزارت‌خانه‌های نفت و صنعت تکلیف سوخت و خودروهای آلاینده را روشن کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، قاسم میرزایی نکو  درباره این که عوامل ایجاد ذرات آلوده کننده هوا تا چه اندازه در آلودگی هوا نقش دارند؟ گفت: درصد زیادی از آلودگی به آلاینده‌هایی مانند خودروها اختصاص دارد اما بیشترین درصد آلودگی به صنایع و سوخت‌ها مربوط می‌شود.

    وی تصریح کرد: در این زمینه هم باید وزارت‌خانه‌های نفت و صنعت، معدن و تجارت به میدان آمده و تکلیف را روشن کنند در واقع تمهیداتی بیندیشند تا مساله آلودگی به ویژه در مرکز شهر برطرف شود.

    نماینده مردم دماوند در مجلس همچنینن درباره این که آلودگی در کوتاه مدت یا بلند مدت چه تاثیری بر جمعیت کشور خواهد داشت؟ گفت: قطعا آلودگی هوا بر سلامت مردم تاثیرگذار بوده و مشکلاتی را ایجاد می کند، از طرف دیگر وارونگی دما،‌ عدم بارندگی و گرم شدن سطح فضای شهر تهران بر مشکلات اضافه می کند اما مسئولان باید توجه داشته باشند در چنین شرایطی سلامتی مردم اولویت نخست دارد که باید به آن پرداخته شود.

    این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در ادامه در باره این که چرا صنایع خودروسازی در مورد خودروهای بی کیفیت بازنگری‌های لازم را انجام نمی‌دهند؟ اظهار کرد: سوخت برخی از خودروها نه تنها دارای آلایندگی است بلکه برخی فرسوده هم هستند، البته در مورد خودروهای فرسوده ستادی تشکیل شد تا به ازای هر خودروی جدید که وارد بازار می‌شود، خودروی فرسوده دیگری از رده خارج شود اما این مساله هم به دلال بازی افتاد.

    میرزایی نکو خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد یکی از ضرورت‌ها این است که سازمان محیط زیست وارد میدان شود و کار عملیاتی انجام دهد، این که بگوید "ان‌شاءالله دعا کنید" که نشد کار، باید وارد میدان شده و با دستگاه ها و وزارت‌خانه های مربوطه جلساتی را تشکیل دهد تا به طور شفاف برای حل مساله راهکارهایی پیدا شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط