فونیکسریمکسبهتام

کاهش تلفات جاده ای در گرو چهارخطه کردن محورهای ارتباطی

عصر خودرو- امروزه برای کاهش تلفات جاده ای ، علاوه بر آموزش های لازم و فرهنگ سازی در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مردم ، نیاز به جاده های استاندارد و مناسی نیز وجود دارد.

کاهش تلفات جاده ای در گرو چهارخطه کردن محورهای ارتباطی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، در بیشتر موارد از تصادفات جاده ای این سرنشینان خودرو ها هستند که جان و یا برای همیشه سلامت جسمانی خود را از دست می دهند که بایستی با فرهنگ سازی و یا اطلاع رسانی برای سرنشینان و رانندگان زمینه کاهش حوادث جاده ای را کاهش داد.
    عامل انسانی، کیفیت خودروها و جاده سه ضلع اصلی تلفات جاده ای می باشند.
    هرچند که نمی شود از بی کیفیت بودن خودروها چشم پوشی کرد اما تبدیل شدن برخی محورهای ارتباطی 2بانده به چهارخطه می تواند بسیاری از تلفات را کاهش دهد و اقدامی مناسب برای ایمن کردن سفری بدون خطر می باشد.
    به گفته کارشناسان طول محورهای ارتباطی لرستان هفت هزارو 929 کیلومتر است که شامل 104 کیلومتر آزاده راه، 414کیلومتر بزرگراه، 720کیلومتر راه اصلی دو خطه، 570کیلومتر راه فرعی، 24کیلومتر راه درون شهری، چهارهزارو 118کیلومتر راه روستایی آسفالته ، یکهزارو 133کیلومتر راه روستایی شوسه ، 845کیلومتر راه روستایی خاکی می باشد.

    ** تسریع در چهارخطه کردن مسیرها اقدامی مناسب برای کاهش تلفات جاده ای
    معاون اداره راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه با چهارخطه کردن محورهای ارتباطی قطعا شاهد کاهش تلفات جاده ای خواهیم بود، گفت: اکنون مراحل چهارخطه کردن محور خرم آباد - بروجرد به اتمام رسیده و تنها در چند تقاطع این مسیر عملیات اجرایی طرح نیمه کاره مانده که بزودی برطرف می شود.
    صادق مریدی افزود: اکنون 76کیلومتر از 86 کیلومتر طول مسیر خرم آباد - کوهدشت چهارخطه شده و از 110کیلومتر طول محور خرم آباد - پلدختر نیز 40کیلومتر در سال های قبل به بهره برداری رسیده و 38 کیلومتر دیگر در دست اجرا است.
    وی به پیشرفت 60درصدی 13کیلومتر از طرح چهارخطه محور چغابل - سوری در شهرستان رومشگان نیز اشاره کرد و گفت: 6کیلومتر از این مسیر تا پایان امسال و هفت کیلومتر دیگر در سال آینده بهره برداری خواهد رسید.
    وی با بیان اینکه طرح چهارخطه کردن مسیر الیگودرز به خمین 15 کیلومتر و الیگودرز به داران نیز 25 کیلومتر طول دارد که این طرح ها 40درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: محور بروجرد - نهاوند با 45درصد پیشرفت فیزیکی تا سه راهی نهاوند به اتمام رسیده و تنها 10کیلومتر آن در که در حوزه استان لرستان می باشد در دستور کار قرار دارد.
    به گفته وی همچنین طرح چهارخطه محور ارتباطی بروجرد به توره در استان مرکزی که 55کیلومتر طول داردو 28 کیلومتر آن در حوزه لرستان است امسال به اتمام می رسد. انجام شده است.
    معاون اداره راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: همچنین طرح چهارخطه محور پلدختر به اسلام آباد که 100کیلومتر طول دارد تنها هفت کیلومتر زیر بار ترافیک رفته است.
    مریدی افزود: از طرح چهارخطه کردن مسیر خرم آباد - نورآباد نیز که 80کیلومتر طول دارد تنها 18کیلومتر با پیشرفت 45تا70درصد باقی مانده است.

    **کاهش 10درصدی تلفات جاده ای در لرستان
    معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به اینکه 190 نفر تلفات جاده ای در لرستان در شش ماهه نخست امسال ثبت شده ،گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 21 نفر کمتر 10درصد کاهش را به همراه داشته است.
    مصطفی ملکی صادقی افزود: در سال 89 سالیانه با 590نفر تلفات جاده ایی در استان مواجه بوده ایم اما در پایان سال 95 این تعداد به 390نفر رسیده و می تواند این روند رو به کاهش ادامه دادشته باشد.
    وی افزود: اقدامات موثری چون چهارخطه کردن محورهای ارتباطی، فرهنگ سازی ترافیکی، آموزش و کنترل مستمر رانندگان، آشکارسازی نقاط پرخطر در این زمینه انجام شده است.

    **شناسایی 42نقطه حادثه خیز در محورهای ارتباطی لرستان
    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای لرستان نیز با بیان اینکه42 نقطه حادثه خیز در محورهای ارتباطی استان شناسایی شده که 10 نقطه تا پایان امسال حذف می شود، گفت: 45هزار و 802 مورد تخلف رانندگی در 6 ماهه نخست امسال از طریق سامانه های هوشمند کنترل سرعت در محورهای ارتباطی استان ثبت شده است.
    عباس شرفی با بیان اینکه از مجموع جرایم یادشده 45هزار و 445مورد از سوی پلیس راهور بررسی شده است، اظهار کرد: پس از بررسی جرایم فوق از سوی پلیس، تنها پنج هزار و 393مورد از آنها غیرصحیح و مغایر شناخته شده، در حالی که 40هزار و 52 مورد از جرایم ثبت شده توسط سامانه های راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان صحیح بوده اند.
    وی ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال شیب شیروانی در سطح 250 کیلومتر از محورهای ارتباطی استان لرستان اصلاح شده است و روکش آسفالت در 53 کیلومتر از بزرگراه ها، راه های اصلی، فرعی و روستایی استان نیز اجرا شده است.
    وی گفت: اجرای شانه سازی آسفالتی در 150 کیلومتر از راه های استان بخش دیگری از عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در حوزه نگهداری راه طی 6 ماهه امسال بود.

    **تردد روزانه 500هزار وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی لرستان
    رییس پلیس راه لرستان نیز در ادامه گفت: محور ارتباطی استان در مسیر شمال به جنوب و از شریان های اصلی بوده که از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شده است.
    سرهنگ مرتضی چغلوند افزود: روزانه تقریبا 500هزار خودرو باری و مسافربری در محورهای ارتباطی لرستان تردد می کند و این امر باعث شده که تلاش برای ایجاد امنیت و حفظ جان مسافران بیشتر شود.
    چغلوند یادآور شد: در راستای کاهش تصادفات باید اقداماتی در کوتاهترین مدت زمان مانند ایجاد روشنایی، نصب دوربین های سرعت سنج، اصلاح هندسی این محور در ورودی ها و تکمیل چهارخطه آن اقدام شود.
    وی گفت: رعایت سرعت مطمئنه و استفاده از کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان از عوامل تاثیرگذار در کاهش تلفات جاده ای می باشد.
    وی اظهار کرد: بیشترین حوادث تلفاتی در استان در جاده های دو خطه در سطح استان رخ می دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط