فونیکسریمکسبهتام

پورشه و جگوار هم به تولید خودروهای برقی پیوستند

عصر خودرو- از آنجایی که غولهای خودروسازی در جهان اخیرا تصمیم گرفته اند که به منظور حفظ محیط زیست، خودروهای برقی تولید کنند، هم اکنون خودروسازهای لوکس پورشه و جگوار نیز اعلام کرده اند به زودی به جریان تولید خودروهای پاک خواهند پیوست.

پورشه و جگوار هم به تولید خودروهای برقی پیوستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

    افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر تلاش کنند.

    کشورهای متعددی همچون انگلستان، اسپانیا، فرانسه، نروژ، هند و چین به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها به جو زمین و همچنین حفظ بیشتر محیط زیست اعلام کرده اند که طی یک یا دو دهه آینده ( نهایتا تا دهه 2040 میلادی ) قصد دارند فروش و تولید خودروهای آلاینده بنزینی و دیزلی را ممنوع و متوقف کنند.

    هم اکنون گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که خودروسازهای لوکس همچون پورشه و جگوار نیز قصد دارند به جریان تولید انبوه خودروهای پاک برقی و الکتریکی بپردازند.

    پورشه Porsche Mission E

    نخستین خودروی برقی ساخت شرکت پورشه تحت عنوان پورشه میشن ای (Porsche Mission E) قرار است در سالهای آتی به بازار عرضه شود که البته طبق اعلام این خودروساز، این مدل تمام برقی تا قبل از سال 2019 میلادی روانه بازار نخواهد شد. اما نسخه پیش نمایش آن قرار است طی یک سال آینده ( اواخر سال 2018 میلادی ) در معرض دید بازدیدکنندگان و طرفداران این خودروی لوکس قرار گیرد .

    طبق گزارش های منتشر شده از سوی اتو اکسپرس ، باتری بکار رفته در این خودروی لوکس با هر بار شارژ قادر است مسافت 310 مایل را بپیماید و تنها در عرض مدت 15 دقیقه 80 درصد شارژ خود را تامین کند.

    پورشه قصد دارد پس از عرضه این نمونه تمام برقی به بازارف سالانه تعداد 200 هزار دستگاه از خودروی پورشه میشن ای را به فروش برساند . این مجله اطلاعات و جزییات دقیق تری درباره قیمت این خودروی تمام برقی سخنی به میان نیاورده است.

    جگوار آی پیس( Jaguar I-Pace)

    نخستین خودروی برقی شرکت خودروسازی جگوار نیز که جگوار آی پیس (Jaguar I-Pace) نام دارد، در نمایشگاه خودروی ژنو که قرار است در ماه مارس سال 2018 میلادی برگزار شود، رونمایی خواهد شد.

    باتری این خودروی جدید نیز با هر بار شارژ کردن توان پیمایش 310 مایل را داراست و شارژ 100 درصدی آن 90 دقیقه به طول خواهد انجامید.

    البته با اینکه هنوز معلوم نیست که آیا این خودروی برقی ساخت شرکت جگوار وارد بازار خواهد شد یا خیر اما طبق گزارش های منتشر شده از سوی مجله خودروی اتوکار، جگوار آی پیس احتمالا با قیمت 60 هزار پوند روانه بازار خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو