فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۴۷۴»

چطور از آلودگی هوا جان سالم به در ببریم

عصر خودرو- آلودگی هوا دیگر برای ایرانی‌ها موضوع عجیبی نیست. با اینکه سال‌ها است این معضل تشدید شده، اما به نظر می‌رسد مردم بهتر از هر کسی می‌توانند به خودشان کمک کنند.

چطور از آلودگی هوا جان سالم به در ببریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، آلودگی هوا در ایران به ویژه شهرهایی چون تهران، اصفهان، اهواز و قم سبب شده است تا بارها و بارها مدارس، ادارات و موسسات آموزشی به تعطیلی کشیده شوند و از طرف دیگر پای افراد زیادی به بیمارستان باز شود. آلودگی‌های ناشی از کارخانجات، سوخت‌های غیراستاندارد، عرضه‌ی بیش از اندازه‌ی خودرو و... موضوعاتی نیست که بتوان از آنها فرار کرد.

    در حالی که به نظر می‌رسد راهکاری جدی برای مقابله با آلودگی هوا در نظر گرفته نشده است و مونوکسید کربن، اکسید نیتروژن، اکسی سولفور، سرب و ذرات معلق موجود در هوا در کنار گرد و غبار، اجازه‌ی خوب نفس کشیدن را از ما گرفته است. اما نمی‌توان دست روی دست گذاشت و باید خودمان تا جایی که می‌توانیم به خودمان کمک کنیم تا از آلودگی هو جان سالم به در ببریم.

    معمولا هنگام آلودگی هوا، توصیه‌هایی به مردم می‌شود که شاید کمی حالت مسکن دارد. هنگام آلودگی هوا به هیچ عنوان خارج شدن از خانه به ویژه در مورد کودکان، سالمندان و خانم‌ها برای انجام کار غیرضروری توصیه نمی‌شود.

    از طرف دیگر از مردم خواسته می‌شود کمتر با خودروهای تک سرنشین تردد کنند، از ماسک به ویژه ماسک‌های فیلتردار استفاده کرده و از خوراکی‌هایی چون شیر، بادام، گردو، سبزیجات، جگر، تخم‌مرغ، سیب و کره استفاده کنند که حداقل اثرات مسموم‌کننده‌ی گازهای مضر موجود در هوا کاسته شود.

    اما یکی از روش‌های مبارزه با پیامدهای منفی آلودگی هوا استفاده از دستگاه تصفیه هوا است در سال‌های اخیر به آن توجه ویژه‌ای شده و فروش خوبی دارند. دستگاه‌های تصفیه هوا با برندهای مختلف مشخصات فنی و قیمت متفاوت در بازار به فروش می‌رسند.

    دستگاه تصفیه هوا مستقیما هیچ گاه نمی‌تواند مانع کاهش آلودگی هوا شود، اما با توجه با امکانات و قابلیت‌هایی که برای آن در نظر گرفته شده است به جلوگیری از اثرات مخرب گازهای آلاینده کمک می‌کند.

    بهبود شرایط تنفسی برای کودکان و سالمندان، کاهش درگیری با آلرژی و حساسیت، جذب ذرات آلوده‌ی هوا، بهبود وضعیت خواب، حذف گرد و غبار موجود در هوا، کاهش اثرات گازهای سمی هوا و ایجاد شرایط ضدعفونی کننده از مهمترین مزایای یک دستگاه تصفیه هوا به شمار می‌رود.

    اما دستگاه‌های تصفیه هوا با استفاده از سیستم تولید یون منفی و اکسیژن فعال نه تنها حجم آلاینده‌های موجود در هوا را کم می‌کنند بلکه باعث می‌شوند بوهای مختلف داخل فضا و ساختمان نیز از بین برود.

    شاید هیچ گاه نتوان با جدیت و قطعیت گفت دستگاه‌های تصفیه هوا می‌توانند باعث کاهش مستقیم آلودگی هوا شوند. اما بی‌تردید چنین دستگاه‌هایی با هدف بهبود شرایط تولید شده و استانداردهای لازم را دریافت کرده‌اند. استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در دستگاه تصفیه هوا باعث می‌شود تا حداقل وقتی از آلودگی هوا به خانه برمی‌گردید یا به محیط کار می‌رسید، حداقل شرایط آرام‌بخش و پاک‌تری را تجربه کنید.

        

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو