فونیکسریمکسبهتام

معاون عمرانی فرماندار تهران اعلام کرد

۳۰ هزار خودروی سنگین از معاینه فنی رد شدند

عصر خودرو- معاون عمرانی فرماندار تهران، گفت: منابع اصلی آلایندگی شهر تهران به خودروها و موتورخانه‌ها برمی‌گردد که در واقع متولی اصلی این ماجرا وزارت نفت است که با توجه به وضعیت نامناسب آنها به وزارت نفت باید نمره منفی بدهیم.

۳۰ هزار خودروی سنگین از معاینه فنی رد شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، غلامحسین آرام در سومین کمیته هماهنگی کاهش آلودگی هوای تهران، گفت: باید به سمتی برویم که منابع اصلی آلایندگی شهری و برای بهینه کردن آن برنامه‌ریزی کنیم و با پدیده وارونگی هوا بتوانیم برخورد لازم را داشته باشیم.

    وی ادامه داد: در حال حاضر منابع آلایندگی به دو قسمت متحرک و ثابت تقسیم می‌شود متحرک شامل خودروهای سبک، سنگین و موتورسیکلت و منابع ثابت موتورخانه‌های اداری، مسکونی و کارخانجات صنعتی تهران است که در حال شناسایی آنها هستیم.

    آرام ادامه داد: در قانون پیش‌بینی لازم برای نحوه برخورد و رسیدگی به این آلاینده‌ها انجام شده و در این جلسه یکی از تصمیمات مهم این است که دبیرخانه دائمی به همراه کمیته راهبردی تشکیل شود.

    معاون عمرانی فرماندار تهران با اشاره به شرایط ناپایدار هوا در هفته گذشته و شاخص آلودگی هشدار‌دهنده هوا، گفت: همکاری خوبی برقرار شده و در این 4 روزی که تردد زوج و فرد از درب منزل اجرا شد 11 درصد مصرف بنزین و 10 درصد مصرف گازوئیل در حوزه ماشین‌آلات سنگین کاهش پیدا کرده است.

    وی گفت: 123 هزار خودروی سنگین را در شهر شناسایی کرده که مرتبط با دستگاه‌ها و سیستم توزیع مواد غذایی و خوراکی بوده‌اند به طوری که این شرکت‌ها 70 درصد تولیدات غذایی خود را در تهران توزیع می‌کنند. 25 درصد خودروهای شناسایی شده فرسوده هستند و 25 درصد خودروها که حدود 30 هزار دستگاه می‌شوند در معاینه فنی نمره منفی گرفته‌اند.

    آرام گفت: بیشترین عوامل آلودگی خودروهای دیزلی، سبک و موتورسیکلت‌های سطح شهر هستند اما هنوز برای این موتورسیکلت‌ها تصمیمی نگرفته‌ایم با وجود اینکه طرح زوج و فرد اجرا می‌شد اما موتورسیکلت‌ها که هر یک معادل 6 خودرو آلایندگی دارند به راحتی تردد می‌کردند و باید برای مهار آنها کاری کنیم.

    معاون عمرانی فرماندار تهران پس از بررسی گزارش موتورخانه‌های ساختمان‌های اداری - مسکونی و فرسوده بودن خودروها اعلام کرد: به وزارت نفت باید نمره منفی بدهیم چرا که متولی اصلی در این ماجرا این وزارتخانه است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو