فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

محصولات جدید اُپل در کشور و وضعیت آنها در بازار ایران؛ ژرمن‌های کمیاب بازار

عصر خودرو- از اواسط دهه ۷۰ شمسی، دیگر خبری از عرضه گسترده محصولات جدید برند Opel به بازار ایران نبود و تولیدات این کمپانی بعضا به صورت محدود و توسط برخی اشخاص حقیقی وارد کشور ما می‌شدند.

محصولات جدید اُپل در کشور و وضعیت آنها در بازار ایران؛ ژرمن‌های کمیاب بازار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، اما در یک دهه اخیر که واردات خودرو به بازار کشور مجددا جانی تازه گرفته و در طی این چند سال، رفته رفته برندهای بیشتری پا به خاک ایران می‌گذارند، اُپل از جمله برندهای خودروسازی است که ورودش به بازار کشور هنوز تثبیت نشده و روی روال نیست! در واقع در طی این یک دهه، چند مرتبه برخی از محصولات اُپل با تعدادی محدود به ایران عرضه شدند ولی هیچ‌گاه شاهد عرضه ممتد تولیدات این برند با‌اصالت به بازار کشور نبودیم.‌ در این مطلب خواهیم دید که کدام‌یک از محصولات جدید اُپل و با چه مشخصاتی در بازار ایران حضور دارند.

    اپل اینسیگنیا
    اینسیگنیا نام محصول خانوادگی سایز بزرگ اُپل است که برای نخستین‌بار در سال 2008 ‌روی خط تولید این خودروساز قرار گرفت. این محصول که در واقع برادر دو‌قلوی بیوئیک رگال، واکسهال/هولدن اینسیگنیا و شورولت وکترا محسوب می‌شود و چند ماهی می‌شود که نسل جدید آن برای عرضه به بازار جهانی آماده شده، چندی پیش در تعدادی محدود به بازار ایران راه یافت. البته نمونه عرضه‌شده به کشورمان، نسخه فیس‌لیفت نسل اول این خودروست که توسط شرکت توان خودرو جی با قیمت 271.8 میلیون تومان در معرض فروش قرار گرفت. اما از آنجا که اینسیگنیا خودرویی کمیاب در بازار کشور است، برخی ‌فروشندگان متفرقه قیمت آن را تا مرز 300 میلیون تومان بالا برده‌اند که این نرخ برای خودرویی که در بازار جهانی قیمت پایه‌ای معادل 26 هزار یورو دارد، آنقدرها قابل توجیه نیست. اینسیگنیا با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو و بیشینه توان 250 اسب بخار به بازار کشورمان عرضه شده ‌و از امکانات متفاوتی مثل کروز کنترل، دوربین دید عقب و نمای محیطی 130 درجه، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم تعلیق هوشمند تطبیقی، سیستم دو‌دیفرانسیل، سانروف برقی، روکش چرمی صندلی‌ها به همراه گرمکن و تنظیم برقی ردیف جلو و... بهره می‌برد.

     

    اپل آسترا، موکا و آدام
    توان خودرو در کنار کورسا، تصمیم گرفت که خواهر بزرگ‌ترش یعنی آسترا را نیز در دو نسخه سدان و ‌هاچ‌بک به بازار عرضه کند که هر یک از آنها با دو نوع پیشرانه 1.4 و 1.6 لیتری (در مجموع 4 تیپ آسترا) به فروش رسیدند. آسترا سدان یک خودروی خانوادگی سایز کوچک محسوب می‌شود و نسخه ‌هاچ‌بک آن با ابعادی بزرگ‌تر از کورسا، فضای داخلی بهتری از خواهر کوچک‌ترش به شما ارائه می‌کند.
    موکا نیز یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت نه‌چندان بزرگ از این خودروساز است که باز هم توسط توان موتور به بازار ایران راه یافت. این خودرو نیز از پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ شده بهره می‌برد، با این تفاوت که حداکثر قدرت موتور موکا 140 اسب بخار بوده و بیشینه گشتاور آن 200 نیوتن‌متر است. سنسور نور، سنسور باران، خروجی برق 230 ولت، حسگر باد تایرها، شیشه‌های سولار، سانروف، آیینه‌های فتوکرومیک، تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک و... از جمله امکانات این کراس‌اوور عجیب ‌و غریب است. همچنین تعداد بسیار محدودی از اُپل آدام نیز به کشورمان وارد شد که نسبت به دیگر محصولات این خودروساز در بازار ایران کمیاب‌تر است.

     

    اپل کورسا
    کورسای‌ هاچ‌بک نیز یکی دیگر از محصولات بسیار موفق اُپل در بازار دهه 70 شمسی ما بود که پیش از پایان تولید نسل دومش (نمونه‌ای که به ایران عرضه می‌شد) ورود آن به ایران متوقف شد. اما در دوره جدید دو نسل از کورسا (D و E) وارد بازار کشورمان شد که تقریبا تمامی کورساهای نسل چهارم (D) در سال 2014 و کورساهای نسل پنجم (E) در سال 2016 به ایران راه یافتند. کورسا D که نسل چهارم این خودرو محسوب می‌شود با پیشرانه 1.4 لیتری توربو و در دو تیپ اتوماتیک و دنده‌ای در بازار قابل خریداری است ولی تعداد بسیار محدودی (کمتر از انگشتان دست) از نمونه نسل پنجم (E) در بازار ایران حضور دارد. کورسا D در ایران از موتور 4 سیلندر 1.4 لیتری با بیشینه توان 99 اسب بخار و حداکثر گشتاور 130 نیوتن‌متر بهره می‌برد که مصرف سوخت ترکیبی کمتر از 6 لیتر در هر 100 کیلومتر و شتاب صفر تا 100 بیش از 11 ثانیه را برای این‌ هاچ‌بک کوچک به همراه خواهد داشت. در این خودرو (کورسا نسل چهارم مدل 2014) از امکاناتی مثل کروز کنترل، روکش ترکیبی چرم و پارچه صندلی‌ها، استارتر دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم تلسکوپی فرمان، ایزوفیکس، نمایشگر 5 اینچی و... استفاده شده و قیمتی در حدود 65 الی 85 میلیون تومان دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو