فونیکسریمکسبهتام

ورود سامانه بارشی به کشور از اواسط هفته

افزایش آلودگی هوا عامل وضع ناسالم برای همه گروه‌ها

عصر خودرو- انباشت‌ آلاینده‌ها در هوای شهرهای صنعتی بزرگ‌ نظیر تهران، کرج، اصفهان، اراک، تبریز و مشهد، از امروز به دلیل سکون نسبی جو، به تدریج زیادتر می‌شود و شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها پدید می‌آید.

افزایش آلودگی هوا عامل وضع ناسالم برای همه گروه‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی  در دو روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود که پیامد آن افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در برخی شهرهای صنعتی و پر جمعیت است.

    از روز دوشنبه سامانه بارشی شمال غرب و به‌تدریج غرب کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد که سبب ابرناکی، بارش باران، وزش باد، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات این مناطق می‌شود؛ در روز دوشنبه در مناطقی از جنوب غرب کشور باد و گردوخاک نیز دور از انتظار نیست.

    از امروز به دلیل سکون نسبی جو، انباشت‌ آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی بزرگ‌ نظیر تهران، البرز‌، اصفهان، اراک، تبریز و مشهد، به تدریج تشدید می‌شود؛‌ انتظار می‌رود که این وضعیت برای شهرهای تهران، اصفهان و اراک تا اواخر روز دوشنبه و برای مشهد مقدس تا سه‌شنبه بعدازظهر تداوم یافته و به تدریج سطح آلودگی هوا از شرایط نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس) به شرایط قرمز (‌ناسالم برای همه گروه‌ها) افزایش یابد.

    توصیه می‌شود در این مدت ضمن به کارگیری تدابیر ویژه در مدیریت ترافیک شهری و استفاده از حمل و نقل عمومی، افراد با حساسیت‌های تنفسی و قلبی و همچنین کودکان از فعالیت در فضای باز تا حد امکان خودداری کنند.

    از روز دوشنبه سامانه بارشی از غرب و شمال غرب به کشور وارد شده و به تدریج موجب بارش باران در استان‌های شمال غرب، غرب و سپس ارتفاعات البرز خواهد شد.

    در پی ورود این سامانه، سرعت وزش باد تشدید یافته و ضمن کاهش آلودگی و تلطیف هوا، موجب بارش باران در غالب نقاط در شمال غرب،  غرب و سپس دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز خواهد شد.

    انتظار می‌رود که ارتفاعات کوهستانی و مناطق سردسیر طی این مدت از بارش برف برخوردار شوند.

    همچنین از امروز تا روز سه شنبه اغلب نقاط کشور به‌ویژه نواحی غربی، مرکزی و شمال کشور با افزایش نسبی دما مواجه خواهند بود و از روز سه شنبه دما در اغلب نقاط نیمه غربی کشور کاهش خواهد یافت.

    انتظار داریم دمای هوا در نواحی غرب و شمال غرب از سه‌شنبه تا چهارشنبه حدود 3 تا 6 درجه سلسیوس کاهش یابد.

    ‌آسمان تهران فردا صاف و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب 16 و 5 درجه خواهد بود.

    روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و کرمان با کمینه دمای 5 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

    میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز یکم دی‌ماه 27.6 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 37.1 میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری 74.6 درصد بارش سال گذشته‌ است.

    بیشترین میزان بارش در هفته سیزدهم سال زراعی 96-97 متعلق به‌ کیش در استان هرمزگان به میزان 56.9 میلی‌متر بوده است.

    کاربران همچنین می‌توانند جزئیات دیگری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط