فونیکسریمکسبهتام

افتتاح پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در اردبیل

عصر خودرو- پارکینگ ویژه وسایل نقلیه سنگین با ظرفیت ۲ هزار دستگاه روز پنجشنبه در آیینی افتتاح و به بهره برداری رسید.

افتتاح پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در اردبیل
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل روز پنجشنبه در آئین افتتاح پارکینک وسایل نقلیه سنگین اردبیل با تقدیر از حمایت های سیستم قضایی، انتظامی و نظامی گفت: بدون حمایت و پیگیری مسئولان و کمیته قضایی استان راه اندازی این پارکینک میسر نبود.
    علی رحمتی افزود: به دنبال مصوبه شورای ترافیک، این پارکینگ با مشارکت بخش خصوصی و همکاری دستگاه های اجرایی ذی ربط از جمله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ، سازمان مسکن و شهرسازی و شهرداری اردبیل آماده سازی و احداث شده است.
    وی اظهار کرد: این طرح در راستای مطالبات به حق مردم در کوتاهترین زمان ممکن با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری همیاران حمل و نقل راه‌اندازی شد.
    وی بیان کرد: فاز اول این شهرک در سال 89 با حضور مسئولان استانی و فعالیت شرکت‌های فعال در حوزه بار افتتاح شد تا زمینه راحتی حمل و نقل بار در سطح شهر و جابجایی آن با ارتقای ایمنی و افزایش رفاه و آسودگی مردم فراهم آید.
    وی با اشاره به ویژگی های این طرح بیان کرد: پارکینگ شهرک حمل و نقل اردبیل در زمینی به مساحت 6 هکتار برای توقف خودروهای سنگین افتتاح می‌شود تا صاحبان خودروهای سنگین به جای پارک در خیابان‌ها و معابر و شهرک‌های مسکونی که اسباب گله‌مندی مردم را فراهم کرده بود بتوانند از این فضا برای توقف خودروهای خود استفاده کنند.
    وی اضافه کرد: توقف انواع تریلی، تانکرهای سوخت و باری، کمپرسی ها و ماشین آلات سنگین عمرانی در معابر عمومی اردبیل معضلات خاص خود را داشت و تبدیل اغلب کوچه پس کوچه های شهر اردبیل به پارکینگ خودروهای سنگین از جمله مشکلاتی بود که مردم این شهر سالها خواهان حل آن بوده اند.
    وی ادامه داد: ضخامت رویه آسفالت اغلب کوچه ها ی اردبیل در حد استانداردهای لازم برای تحمل وزن خودروهای سواری و ماشین های نیمه سنگین است و تردد تریلی ها با بارهای سنگین آسفالت معابر را تخریب کرده و در عین حال نشت سوخت و روغن از این ماشین آلات، عمر آسفالت معابر را به شدت کاهش می دهد.
    رحمتی همچنین بو و آلودگی ناشی از دود اگزوز ماشین آلات سنگین و صدای موتور آنها و آزار و اذیت مردم را از دیگر علل راه اندازی این پارکینک عنوان کرد و گفت: آزار و اذیت این موضوع در فصل سرما مضاعف بود چرا که رانندگان مجبورند برای گرم کردن موتور در ساعات اولیه صبح برای مدتی خودروهای سنگین را بدون جابجایی روشن نگه دارند.
    مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل افزود: این پارکینگ در ابتدای جاده اردبیل به کوارائیم با ظرفیت پذیرش 2 هزار دستگاه انواع خودروهای سنگین احداث شده است.
    وی با بیان اینکه طبق بررسی های صورت گرفته در طول هفته حداقل 60 درصد از ماشین آلات سنگین موجود در شهر اردبیل در محدوده خارج از شهر در حال فعالیت اظهار کرد: پیش بینی می شود که این پارکینک با ظرفیت 2 هزار خودرو به صورت کامل برای پارک خودروهای سنگین موجود در شهر اردبیل جوابگو باشد که امیدواریم با بهره برداری از این پارکینگ ، مشکل توقف خودروهای سنگین در سطح شهر و مزاحمت های ناشی از آن رفع شود.
    وی بیان کرد: در گذشته نبود پارکینگ کافی برای خودروهای سنگین در اردبیل بهانه ای برای توقف تانکرها، ماشین آلات راهسازی و کامیون های باری در کوچه های سطح شهر شده بود.
    رحمتی ازجابجایی 2 میلیون و 900 هزار تن بار در سالجاری در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: در 9 ماهه امسال بیش از 2 میلیون و 900 هزار تن بار توسط ناوگان حمل و نقل استان اردبیل جابجا شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 3/5 درصد افزایش داشته است.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل افزود: در هشت ماه امسال یک میلیون و 300 هزار نفر مسافر توسط ناوگان عمومی در استان جابجا شده که متاسفانه به دلایل مختلف تعداد جابجایی مسافر در جاده‌ های این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش نشان می دهد.
    وی با اشاره به اینکه 11 هزار راننده در استان اردبیل کارت هوشمند دریافت کرده و اقدام به جابجایی بار می کنند، اظهار کرد: حمل بار در این استان توسط 6 هزار و 982 دستگاه وسایل نقلیه صورت می گیرد که تعداد 3 هزار و 500 دستگاه از این خودروها در مرکز استان فعالیت می‌کنند که میانگین عمر متوسط آنها 18.7 سال است.
    وی گندم ، سیب زمینی ، علوفه ، گوجه فرنگی ، هندوانه ، سیمان، تخته و انواع نئوپان و میلگرد و انواع آهن آلات را از جمله عمده بار حمل شده در راههای ارتباطی استان توسط 78 شرکت حمل نقل بار موجود در استان اعلام کرد.
    وی اضافه کرد: 52 شرکت حمل‌ و نقل مسافر با 400 دستگاه اتوبوس با عمر مفید 10.3 سال، 200 دستگاه مینی بوس با عمر مفید 24.5 سال و 520 دستگاه انواع وسایل نقلیه سواری با عمر مفید 9.3 سال در مجموع با 2 هزار و 560 راننده نسب به جابجایی مسافران در استان اقدام می کنند.
    مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده ‌ای استان اردبیل از فعالیت هفت شرکت حمل و نقل بین المللی در این استان خبر داد و افزود: در هشت ماه امسال 606 هزار و 351 مسافر از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو