فونیکسریمکسبهتام

سازندگان گوشی هوشمند، خودروی خودران می‌سازند!

عصر خودرو- دو شرکت فناوری "بلک‌بری" و "بایدو" برای توسعه فناوری خودروهای خودران با یکدیگر همکاری می‌کنند.

سازندگان گوشی هوشمند، خودروی خودران می‌سازند!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، شرکت "بلک‌بری" (BlackBerry) و شرکت چینی جستجوگر اینترنتی "بایدو"(Baidu) قراردادی را برای توسعه مشترک فناوری وسایل نقلیه خودران امضا کردند.

    این قرارداد، به دنبال توافق‌های مشابه با شرکت‌هایی از جمله شرکت فناوری و تجهیزات ارتباطی "کوالکوم" (Qualcomm) و شرکت‌های خودروسازی "دنسو"(Denso) و "دلفی اتوموتیو (اپتیو)"(Aptiv Plc) صورت می‌گیرد تا فناوری خودروی خودران را با نرم‌افزار " QNX" شرکت بلک‌بری توسعه دهد.

    انتظار می‌رود تولید این محصول در سال 2019 آغاز شود.

    امکان دارد این نرم‌افزار به عنوان سیستم اجرایی تراشه‌های رایانه‌ای به‌کار رفته در وسایل نقلیه خودران استفاده شود.

    "جان وال"(John Wall)، معاون ارشد و مدیر اجرایی توسعه سیستم QNX شرکت بلک‌بری، گفت: ملحق شدن به شرکت بایدو، ما را به بررسی فرصت‌های همکاری برای سیستم‌های فرعی وسایل نقلیه از جمله "سیستم‌های پیشرفته کمک به راننده" (ADAS)، سرگرمی رسانه‌ای، دروازه‌ها و سرویس‌های ابری قادر سازد.

    شرکت بایدو، در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری عمیق گام‌های بلندی برداشته است.

    این پیشرفت‌ها با نقشه‌های باکیفیت و نرم‌افزار ایمنی- بحرانی شرکت بلک‌بری همراه شده و بدین ترتیب، تخصص در امنیت از عناصر مهم این خودروهای خودران خواهد بود.

    سیستم اجرایی QNX، سیستم عامل "آپولو" (Apollo) خواهد بود که این سیستم عامل یک پلت‌فرم برای وسایل نقلیه خودران است که شرکت بایدو در ماه آوریل از آن رونمایی کرد و به عنوان سیستم اندروید صنعت رانندگی خودران ثبت شده است.

    آپولو تا کنون با چندین خودروسازی بزرگ از جمله "شرکت فورد موتور" (Ford Motor Co)، " گروه هیوندای موتور" (Hyundai Motor Group) و چندین خودروسازی چینی قرارداد امضا کرده است.

    اخیرا، شرکت بلک‌بری، این نرم‌افزار را برای اجرا در تراشه‌های رایانه‌ای پیچیده‌ در خودروهایی که سیستم‌های چندگانه ایمنی- بحرانی را به کار می‌برند، توسعه داده است.

    این دو شرکت گفتند که در ساخت این خودروها، نرم‌افزار "CarLif" شرکت بایدو، یک نرم‌افزار ترکیبی برجسته گوشی هوشمند برای خودروهای متصل به اینترنت در چین، سیستم هوش مصنوعی مکالمه‌ای آن و نقشه‌های باکیفیت را همراه با پلت‌فرم سرگرمی رسانه‌ای شرکت بلک‌بری ادغام خواهند کرد.

    به گفته شرکت بلک‌بری، سیستم عامل این شرکت به محافظت در مقابل حملات سایبری، بدافزارها و ناکارآمدی‌ سیستم که نگرانی‌های مهمی برای وسایل نقلیه خودران هستند، کمک خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط