فونیکسریمکسبهتام

وضعیت تولید دوگانه‌سوزها

عصر خودرو- براساس آمار اعلام‌شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۹ماه سال‌جاری، خودروسازان در مجموع ۱۵۸ هزار و ۸۱۹ دستگاه انواع خودرو دوگانه‌سوز تولید کردند که آمار مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افت ۱۰/ ۱ درصدی حکایت دارد.

وضعیت تولید دوگانه‌سوزها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، طبق آمار اعلام‌شده تا پایان آذرماه سال‌جاری شرکت ایران خودرو با تولید 150 هزار و 350 دستگاه انواع خودرو سواری به‌صورت دوگانه‌سوز بیشترین آمار در این زمینه را به خود اختصاص داد. بر این اساس تولید خودروهای دوگانه‌سوز آبی‌های جاده مخصوص در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 07/  5 درصدی داشته است؛ اما سایپا طی این مدت در مجموع هشت هزار و 469 دستگاه انواع خودرو سواری دوگانه‌سوز تولید کرده است. با وجود این نارنجی‌های جاده مخصوص در 9 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت 62/ 51 درصدی را در این زمینه ثبت کرده‌اند.

    در حال حاضر بیشترین تولید دوگانه‌سوزها متعلق به پژو 405 است. این خودرو با تولید 109 هزار و 3 دستگاهی توانسته در صدر جدول قرار بگیرد. بعد از این خودرو سمند دوگانه‌سوز با تولید 32 هزار و 947 دستگاه در رتبه دوم قرار گرفته است. بعد از سمند، تیبا محصول شرکت سایپا توانسته رتبه سوم را به خود اختصاص دهد. بنابر آمار تولید خودروهای سواری، تیبا دوگانه‌سوز با تولید هشت هزار و 419 دستگاهی توانسته رشد 5/ 83 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ثبت کند. پس از آن پژو پارس قرار دارد؛ به‌طوری‌که پژو پارس طی این مدت تولید هشت هزار و 400 دستگاهی را به خود دیده است. همچنین پراید دوگانه‌سوز نیز اوایل امسال از خط تولید خارج شد.

    پراید دوگانه‌سوز جزو خودروهایی بود که سازمان ملی استاندارد اوایل ماه جاری آن را فاقد استاندارد اعلام کرد. این در شرایطی است که سایپا تولید این خودرو را متوقف کرده بود؛ با این حال سازمان ملی استاندارد تاکید دارد که از سرگیری دوباره تولید این خودرو در صورت پاس کردن استانداردهای مدنظر این سازمان امکان‌پذیر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو