فونیکسریمکسبهتام

محسن هاشمی:

کارتهای شناور غیرقانونی باطل شده اند

عصر خودرو- رئیس شورای شهر تهران گفت: ۱۰۰ هزار خودرو طرح سالیانه دارند و ۲۳ هزار خودرو نیز می توانند روزانه از طرح ترافیک استفاده کنند؛ در حالی که در روزهای ابتدایی تنها ۲۰ هزار طرح فروخته می شد.

کارتهای شناور غیرقانونی باطل شده اند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محسن هاشمی در جمع خبرنگاران جزئیات دیدار صبحگاهی اعضای شورای شهر با معاونت حمل و نقل در خصوص طرح جدید ترافیکی شهر تهران را تشریح کرد.

    وی با اشاره به اظهارات اخیر معاون حمل و نقل و ترافیک در خصوص عدم ثبت نام طرح ترافیک در سال 97 گفت: وی اعلام رسمی در خصوص اجرای طرح ترافیک جدید نکرده است، بلکه تلاش می کند مصوبات قانونی ایده ای که در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در خصوص بازنگری در طرح ترافیک انجام شده، را بگیرد تا کار آغاز شود.

    رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: موضوعات مطرح شده مورد بررسی قرار می گیرد و شفافیت لازم حاصل می شود و این عبور از قانون نیست.

    هاشمی تاکید کرد: طرح تهیه شده در حال ارسال به شورای عالی ترافیک است و مسئولان ترافیکی شهرداری در تلاش هستند با طی مراحل قانونی آن را به تصویب برسانند. شورای ترافیک تهران و شورای شهر دو مسیری هستند که این طرح برای اجرا باید در این دو شورا تصویب شود.

    وی با اشاره به جلسه صبحگاهی معاونت حمل و نقل با اعضای شورا گفت: کلیات طرح مورد موافقت اعضای شورا بود اما در خصوص جزئیات بحث زیادی بود.

    هاشمی با بیان اینکه طی بیست و اندی سال که از اجرای طرح ترافیک می گذرد، 100 هزار خودرو طرح سالیانه دارند و 23 هزار خودرو نیز می توانند روزانه از طرح ترافیک استفاده کنند؛ در حالی که در روزهای ابتدایی تنها 20 هزار طرح فروخته می شد، این نشان می دهد اگر به همین مقدار خودرو غیرقانونی وارد طرح شود، در عمل این طرح اثرگذاری نداشته است و برای اصلاح نیاز به بازبینی دارد.

    کارتهای شناور غیرقانونی باطل شده اند

    وی تاکید کرد: کارت های شناوری باطل شده اند که به صورت غیرقانونی واگذار شده و دیگر کارت های شناور باطل نشده اند.

    هاشمی در خصوص دوفوریت پارک حاشیه ای نیز گفت: دوفوریت این طرح با 15 رای به تصویب رسید و شهرداری تهران ملزم شد لایحه ساماندهی پارک حاشیه ای را تدوین کند.

    رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: اینکه خودروها از صبح تا شب فضای پارک را اشغال کنند، مناسب نیست و ساماندهی آن سبب کاهش استفاده از خودرو و کنترل ترافیک می شود.

    وی در خصوص تماس تلفنی با وزیر کشور در مورد حوادث اخیر نیز توضیح داد: در این تماس تلفنی اعلام شد اعضای شورا در خصوص جزئیات این حادثه توجیه نیستند و خواستار اطلاعاتی در این رابطه شدیم.

    هاشمی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری در خصوص آرم طرح ترافیک خبرنگاران گفت: تسهیلاتی برای استفاده خبرنگاران از طرح ترافیک پیش بینی شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط