فونیکسریمکسبهتام

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا:

خودروسازان مسیر جدیدی را انتخاب کرده اند

عصر خودرو- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان این مطلب که خودروسازان در چند سال اخیر از رویکرد سابق خود در زمینه مونتاژکاری فاصله گرفته و در حال استفاده از دانش و فناوری روز جهانی هستند، گفت: صنعت خودروسازی کشور مصمم به حرکت در یک مسیر تازه است که این امر می تواند منجر به دستیابی دانش روز شود.

خودروسازان مسیر جدیدی را انتخاب کرده اند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز، سورنا ستاری باحضور در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا از سالن های آزمایشگاهی و تحقیقاتی این مرکز بازدید و از نزدیک در جریان برنامه طراحی محصولات جدید و برنامه توسعه محصول گروه خودروسازی سایپا قرار گرفت.

    ستاری در این بازدید گفت: با توجه به اینکه کسب و کار جدیدی با حضور جوانان در قالب شرکت های دانش بنیان و با استفاده از فن آوری های روز دنیا در حال شکل گیری است، لذا ضرورت دارد که شرکت های بزرگ در این مسیر ورود و حرکت کنند و  گروه خودرو سازی سایپا نیز باید در توسعه محصول و روش های فروش از فن آوری های روز نظیر استارت آپ ها  بهره بگیرد.

    وی گفت: این معاونت آمادگی دارد تا در خصوص توسعه فن آوری ها در صنعت خودرو همکاری لازم را با صنعت خودرو سازی کشور داشته باشد .

    ستاری با تاکید بر اینکه امروز دانشگاه، محور تحولات و فن آوری های نوین است، گفت: صنعت خودرو نیازمند جریان نوآور و خلاق است که خوشبختانه در مرکز تحقیقات و نوآوری گروه سایپا شاهد رشد و پیشرفت در این موضوع هستیم.

    معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یادآور شد: آن چیزی که برای سایپا حیاتی است، فعالیت هایی است که در مرکز تحقیقات و نوآوری گروه خودرو سازی سایپا در حال شکل گیری است.

    وی افزود: باید حضور استارت آپ ها در صنعت خودرو گسترش یابد و گروه خودرو سازی سایپا می تواند با تجدید نظر در سیاست های گذشته در خصوص طرح های توسعه محصول از بستر استارت آپ ها بهره مند شود.

    ستاری تصریح کرد: در صنعت خودرو برای بومی سازی تکنولوژی های طراحی و ساخت باید استراتژی معینی داشته باشیم تا بتوانیم علاوه بر دانش فنی روز دنیا، برنامه و استراتژی مشخصی در خودرو سازان داخلی مستقر کنیم.

    وی در خصوص خودروهای برقی گفت: در این زمینه صنعت خودرو می تواند از فن آور های نوین و شرکت های دانش بنیان کمک بگیرد.

    ستاری اظهارکرد: رویکرد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از صنایع پیشرو در مسیر استفاده از دانش روز است و بر همین اساس ما خود را مصمم به پشتیبانی از صنعت خودروسازی کشور می دانیم.

    وی تولید و استفاده از دانش بومی را در شرکت های خودروسازی ضروری عنوان کرد و افزود: تغییرات در صنعت خودروسازی کشور باید با استفاده از دانش بومی و منطبق با نیازهای روز جامعه ایرانی صورت گیرد.

    ستاری فعالیت های مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا را بسیار مفید و موثر دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت های این مرکز منطبق با خلاقیت، نوآوری، تولید دانش بومی و استفاده از فناوری های روز جهانی صورت می گیرد و ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه این مسیر همراه مرکز تحقیقات سایپا خواهیم بود.

    معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: براساس بررسی ها و آمارهای دریافتی، مرکز تحقیقات سایپا از یک برنامه مشخص و مدون پیروی می کند و جهت گیری های جدیدی در این مرکز در حال شکل گیری است که در این راه مجموعه معاونت علمی از متخصصان مرکز حمایت کرده و امیدوار به اجرای ایده های آنان خواهد بود.

    وی در خاتمه با بیان این که مدیران شاغل در صنعت خودرو شناخت مناسبی از ضرورت ها و کاستی ها پیدا کرده اند، خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی کشور با انتخاب مسیر طراحی و توسعه در حال کاستن از فاصله خود با تولیدکنندگان جهانی است و یقیناً با ادامه این راه در آینده شاهد تبدیل شدن آن ها به تولیدکنندگان بین المللی با بهره مندی از دانش و فناوری ایرانی خواهیم بود.

    گفتنی است در پایان این برنامه، از خودرو ساینا برقی سایپا که در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا تولید شده است، بازدیدی انجام شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو