فونیکسریمکسبهتام

آمریکایی‌ها امسال ۲۵ میلیارد دلار بیشتر پول بنزین می‌دهند

عصر خودرو- طبق پیش‌بینی‌های سالانه، انتظار می‌رود مصرف‌کنندگان آمریکایی در سال میلادی جاری ۲۵ میلیارد دلار بیشتر برای بنزین هزینه کنند.

آمریکایی‌ها امسال ۲۵ میلیارد دلار بیشتر پول بنزین می‌دهند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، پیش‌بینی می‌شود در سراسر آمریکا متوسط قیمت هر گالن بنزین به 2.57 دلار در سال 2018 برسد که بالاتر از میانگین قیمت 2.39 دلار در سال گذشته خواهد بود.

    طبق گزارش وب‌سایت پیگیری قیمت‌های سوخت و فعالیت پالایش "گاز بادی"، قیمت‌های بالاتر نفت و افزایش تقاضا، عامل افزایش هزینه‌های بنزین در آمریکا خواهد بود.

    نفت آمریکا برای نخستین بار از تابستان سال 2015 سال گذشته را در بالای 60 دلار در هر بشکه به پایان رساند و هفته گذشته به بالای 62 دلار رسید. تحلیلگران انتظار دارند به دلیل تداوم توافق کاهش تولید کشورهای عضو اوپک و روسیه تا پایان سال 2018، قیمت‌های نفت در همین محدوده بماند.

    پیش‌بینی شده مجموع هزینه آمریکا برای بنزین 7.5 درصد رشد کرده و به حدود 365 میلیارد دلار در سال 2018 در مقایسه با 340 میلیارد دلار در سال 2017 صعود کند. در نتیجه  یک خانواده متوسط آمریکایی 1900 دلار در سال 2018 برای بنزین هزینه خواهد کرد که 133 دلار بالاتر از سال گذشته است.

    با وجود این افزایش، قیمت‌های بنزین همچنان بسیار پایین‌تر از حدود چهار دلار در هر گالن در زمان قیمت بالای 100 دلار هر بشکه نفت محسوب می‌شود. قیمت‌ها از اواخر سال 2014 که قیمت‌های نفت ریزش کرد، پایین سه دلار در هر گالن مانده‌اند.

    به گفته بیل آرنولد، استاد مدیریت انرژی در دانشگاه رایس، افزایش قیمت پیش‌بینی شده در سال 2018 ممکن است هزینه مصرف‌کنندگان را اندکی تحت فشار قرار دهد اما به اندازه‌ای نخواهد بود که بر اقتصاد آمریکا تاثیر منفی بگذارد. این مسئله مطمئنا مردم را متقاعد نخواهد کرد، خودروهای برقی بیشتری خریداری کند.

    بر اساس گزارش هیوستون کرونیکل، متوسط قیمت سوخت در آمریکا سال گذشته به دنبال اختلالات عرضه‌ای که بر اثر وقوع توفان هاروی در اواخر اوت روی داد، افزایش یافت. هاروی حدود یک چهارم از ظرفیت پالایش آمریکا را از کار انداخت و باعث شد هزینه‌های بنزین حدود 20 درصد افزایش پیدا کند. تقریبا کل این ظرفیت پالایش دوباره فعال شده اما بلایای طبیعی جدید یا مناقشات در مناطق تولیدکننده نفت مانند خاورمیانه ممکن است افزایش دیگری را به دنبال داشته باشد. همچنین افزایش صادرات نفت آمریکا ممکن است هزینه‌های سوخت را بالاتر ببرد زیرا کاهش ذخایر داخلی را به همراه دارد. عامل دیگری که به فشار اضافه می‌کند، رشد تقاضا بوده زیرا اقتصاد ملی رشد بیشتری پیدا می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو