فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی شورای شهر؛

شورا از کلیت طرح جدید ترافیک حمایت می کند

عصر خودرو- سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در بحث طرح ترافیک، شهرداری و شورا هم عقیده هستند و شورا از کلیت طرح جدید ترافیک حمایت می کند.

شورا از کلیت طرح جدید ترافیک حمایت می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، علی اعطا پس از پایان جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران، درباره تصویب طرح ترافیک گفت: در بحث طرح ترافیک شهرداری و شورا هم عقیده هستند. روالی که تا به امروز ادامه داشته و سال هاست تحت یک روال مشخصی اجرا می شد، دیگر کارآمد نیست و نیاز به اصلاح دارد.

    سخنگوی شورای شهر افزود: از جمله ایراداتی که به طرح فعلی وارد می شود این است که یک فضایی را برای رانت فراهم کرده و بر اساس تعداد مجوزها روشن است افرادی که مشخصا بر اساس ضوابط باید مجوز طرح به آنها تعلق می گرفت، به گونه ای دیگر عمل شده است. در طرح جدید بنابر این است که وضعیت مقداری متفاوت باشد. یعنی فضای اخذ مجوز سالیانه تبدیل شود به عوارض روزانه ای که برمبنای ضرایب محاسبه خواهند شد..

    وی ادامه داد: کلیات طرح ترافیک جدید توسط شهرداری و شورای ترافیک به تصویب رسیده است. شورا از کلیت این طرح حمایت می کند و در اصل این موضوع تردیدی نیست. طبق قانون و بند 16 ماده 81 قانون جدید شوراها که وظایف و اختیارات شوراهای شهر را توضیح داده است؛ هرگونه عوارض و میزان و نوع آنها باید به تصویب شورا برسد. طبعا در بخشی که مرتبط با چگونگی اخذ عوارض است، این طرح به شورا ارائه خواهد شد. ضمن اینکه ما در جلسه ای که با آقای پورسید آقایی داشتیم مقرر شد که کلیات طرح و پیوست های اجتماعی، ترافیکی و زیست محیطی آن به شورا ارائه شود تا شورا بتواند دیدگاه ها و نظراتش را درباره کلیت طرح با دقت بیشتری مطرح کند.

    او درباره اطلاعیه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران که روز گذشته منتشر شد و بر عدم دریافت آرم طرح ترافیک سال 97 اذعان داشت، تصریح کرد: اطلاعیه ای که شهرداری صادر کرد ناظر بر این بود که با توجه به اینکه فرایند تصویب طرح جدید را طی می کنیم در حاضر برای سال آینده ثبت نامی صورت نمی گیرد. یک مقدار بد برداشت شد از اطلاعیه شهرداری وگرنه طبیعی است با توجه به اینکه طرح جدید فرایند تصویب را طی می کند، شهرداری ثبت نام طرح برای سال 97 را متوقف کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط