فونیکسریمکسبهتام

چینی‌ها به استانداردهای خودرویی ایران تن می‌دهند

عصر خودرو- هیات چینی که به منظور گفت و گو درباره استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی سازمان ملی استاندارد ایران به ایران سفر کرده‌، در دیدار با مسئولان این سازمان برای اجرای استانداردهای موردنظر ایران ابراز تمایل کرده است.

چینی‌ها به استانداردهای خودرویی ایران تن می‌دهند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سازمان ملی استاندارد ایران دیروز میزبان هیاتی از مقامات نهادهای تایید صلاحیت و شرکت بازرسی و کنترل کیفیت ایران، همچنین نمایندگان شرکت های خصوصی در زمینه خدمات خودرویی بود. در این نشست طرفین مذاکره با تاکید بر گسترش همکاری میان نهادهای متناظر در دو کشور، درباره همکاریهای دوجانبه در حوزه خودروهای تولید چین مذاکره کردند.

    در این جلسه هیأت ایرانی متشکل از معاون ارزیابی کیفیت، رییس مرکز تأیید صلاحیت ایران، مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی و مدیرکل روبط عمومی و ارتباطات بین الملل سازمان ملی استاندارد ایران بودند که پس از شنیدن پیشنهادهای هیات چینی برای اجرایی شدن الزامات خودرویی پیشنهادهایی را مطرح کردند.

    براساس این گزارش، هیات چینی در این دیدار بر گسترش همکاری در زمینه های آزمایشگاهی، تایید صلاحیت و صدور گواهی در حوزه خودرو تاکید کردند.

    برگزاری کنفرانس ویژه ای درباره معرفی و اجرای استانداردهای 85 گانه خودرویی اعلام شده از طرف سازمان ملی استاندارد ایران به منظور آشنایی خودروسازان چینی در آن کشور مورد تقاضای طرف چینی بود که مورد موافقت طرف ایرانی قرار گرفت.

    مسئولان ایرانی حاضر در این نشست بر راه اندازی مرکز آزمون جاده ای خودرو در ایران با سرمایه گذاری مشترک ایران و چین، همکاری مشترک در زمینه آزمون و صدور گواهی و تایید نوع خودرو و همکاری در زمینه تایید صلاحیت دوجانبه، امضای تفاهم نامه میان سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان استاندارد چین با موضوع پذیرش متقابل گواهی محصول و گواهی انطباق تاکید کردند.

    گفتنی است، براساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران تمامی خودروهای تولید داخل و وارداتی موظفند از ابتدای دی ماه سال 1397 استانداردهای 85 گانه خودرویی را رعایت کنند.

    چین بزرگترین شریک تجاری ایران است و سالانه بیش از 100 هزار خودرو در بازار ایران می فروشد و باتوجه به استانداردهای اجباری اعلام شده و اهمیت بازار ایران برای چینی ها، هیات چینی برای اعمال الزامات اجباری 85 گانه خودرویی اعلام آمادگی کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو