فونیکسریمکسبهتام

هشدار پلیس به شهروندان؛

مراقب سارقان در پمپ بنزین باشید

عصر خودرو- معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی به شهروندان هشدار داد: مراقب سارقانی که در اطراف پمپ بنزین و مجتمع های مسکونی کمین کرده اند، باشند چرا که آنان از کوچک ترین غفلت صاحبان خودرو استفاده کرده و نیت خود را عملی می کنند.

مراقب سارقان در پمپ بنزین باشید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا موذن به صاحبان خودروها توصیه کرد: حتی برای یک لحظه خودرو را بدون برداشتن سوئیچ ترک نکنند، هم اکنون شاهد شیوع سرقت هایی هستیم که سارقان از غفلت رانندگان استفاده کرده و خودرو را به راحتی سرقت می کنند.
    وی ادامه داد: این روزها شاهد سرقت هایی هستیم که در اثر غفلت رانندگان اتفاق می افتد به عنوان مثال راننده برای خرید روزنامه، برای بنزین زدن در پمپ ها، جلوی درب مجتمع های مسکونی برای گذاشتن زباله در سطل و غیره برای لحظه ای هر چند کوتاه از خودور پیاده می شوند اما غافل از این که سارقان در اطراف چنین مکان هایی کمین کرده اند.
    وی اضافه کرد: از سوی دیگر برخی از سارقان با برداشتن سوئیچ خودرو از کمدهای موجود در استخرهای شنا و سرقت از کیف مشتریان در آرایشگاه های زنانه اقدام به سرقت خودروها می کنند به همین دلیل بهتر است افراد وسائل خود را به صندوق امانات بسپارند.
    معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی از دیگر شیوه های سرقت خودرو را پنجر کردن از سوی سارقان عنوان کرد و گفت: صاحب خودرو که وسائل گران قیمتی را در خودرو حمل می کند مثل لب تاب یا وسائل دیگر سبب جلب توجه سارقان می شود، سارق خودرو را تعقیب کرده و زمانی که خودرو پارک می شود، اقدام به پنچر کردن لاستیک خودرو می کند و صاحب خودرو وقتی بر می گردد، مشغول پنچرگیری می شود، سارق از این فرصت استفاده کرده و اقدام به سرقت می کند.
    سرهنگ موذن همچنین به شیوه دیگر تصادف ساختگی اشاره کرد و افزود: شهروندان همچنین باید در هر گونه تصادفی که رخ می دهد ، هوشیار بوده و حتما سوئیچ خودرو را از داخل خودرو بردارند زیرا سارقان از کوچک ترین فرصت برای سرقت استفاده می کنند.
    وی تاکید کرد: حتما خودروها مجهز به قفل فرمان و سایر وسائلی امنیتی باشد که سرعت سرقت را به تاخیر می اندازد و همچنین هنگام ترک خودرو مطمئن شوید که سوئیچ در خودرو و درب و شیشه ها بسته است.
    معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی اضافه کرد: چنانچه برای خرید از خودرو خارج می شوید، فرزند خردسال و کودک خود را داخل خودرو تنها نگذارید چرا که دیده شده برخی سارقان در زمان سرقت خودرو متوجه کودکی که درصندلی های عقب خوابیده، نشده اند و خودرو با این شرایط به سرقت رفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو