فونیکسریمکسبهتام

برخورد قاطع با واحدهای آلاینده و کامیون‌های دودزا در استان تهران

عصر خودرو- معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه برخورد قاطع با کامیونهای دودزا و فاقد معاینه فنی تا نیمه بهمن ماه ادامه می‌یابد، گفت: پایش مستمر واحدهای صنعتی آلاینده در استان تهران نیز یکی از مهمترین برنامه‌های در حال اجرا است.

برخورد قاطع با واحدهای آلاینده و کامیون‌های دودزا در استان تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، محمد رستگاری درباره آخرین برنامه‌های در حال اجرا برای کاهش آلودگی هوای تهران اظهار کرد: برخورد با کامیون‌ها و خودروهای سنگین فرسوده و فاقد معاینه فنی یکی از مهمترین راهکارها است که این مهم دست کم تا 15 بهمن ماه ادامه می‌یابد.

    وی ادامه داد: طی دستورالعمل تعیین شده پلیس و دست‌اندرکاران ذیربط با این خودوروها در صورت تردد در شهر برخورد خواهند کرد.

    معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران درباره برخورد با صنایع آلاینده در سطح استان توضیح داد: بحث پایش از واحدهای کوچک و بزرگ صنعتی در سطح استان همه روزه انجام می‌گیرد و ابزارهای قانونی برای برخورد با واحدهای متخلف انجام می‌گیرد.

    به گفته رستگاری، تعدادی از واحدها دارای مجوز و تعدادی از واحدها فاقد مجوز هستند که در صورت انتشار آلودگی از سوی واحدها برخوردهای لازم همانند معرفی به مارجع ذیصلاح قضایی و حتی پلمپ نیز وجود دارد.

    وی افزود: واحدهای فاقد پروانه و شناسنامه در صورت پلمپ دیگر بازگشایی نمی‌شوند اما برای واحدهای دارای پروانه و شناسنامه راهکارهای دیگری وجود دارد؛ اخطار پیش از پلمپ، معرفی به مراجع قضایی و حتی گرفتن تعهد برای جلوگیری از انتشار آلایندگی بخشی از این راهکارها است.

    معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران تاکید کرد: هدف ما جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهای صنعتی نیست و ما با فعالیت بدون آلایندگی مشکلی نداریم بلکه با واحدهای آلاینده طبق قانون برخورد می‌کنیم.

    رستگاری اظهار کرد: هدف ما رفع آلودگی است و در این رابطه با کسی تعارف نداریم و در صورت بروز آلودگی از سوی واحدها، با آنها برخورد خواهیم کرد و این پایش و نظارت همه روزه از سوی متولیان امر ادامه دارد.

    وی تصریح کرد: اینکه واحد صنعتی کوچک یا بزرگ تعطیل شود هنر نیست بلکه هنر به از بین بردن آلودگی واحدهای آلاینده است و این پایش مستمر با جدیت ادامه دارد.

    معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: پایش‌ها در تمام استان تهران به عنوان مرکز کشور ادامه می‌یابد و بیشترین نقطه‌ای که واحدهای صنعتی در آن وجود دارد بخشهایی از شهرری، اسلامشهر و شرق تهران است.

    رستگاری اظهار کرد: امیدواریم واحدهای صنعتی به قوانین در حوزه آلایندگی توجه ویژه‌ای داشته باشند تا در آلودگی کلانشهر تهران اثرگذار باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط