فونیکسریمکسبهتام

اعلام شاخص کیفیت هوای تهران به شکل منطقه‌ای

اطلاع رسانی آنلاین ۱۱۵ ایستگاه پایش کیفی هوا

عصر خودرو- مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه به دلیل وسعت بالای شهر تهران امکان اعلام شاخص ماکزیمم کیفیت هوا وجود ندارد، گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت کنترل کیفیت هوای تهران داریم قرار شده شاخص‌ها را به شکل منطقه‌ای در تهران اعلام کنیم.

اطلاع رسانی آنلاین ۱۱۵ ایستگاه پایش کیفی هوا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، شینا انصاری در نشست خبری معاونت محیط زیست انسانی با موضوع تشریح تکالیف دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک - که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد- به ارائه گزارشی در مورد وضعیت پایش آلودگی هوا در کشور پرداخت و گفت: در حال حاضر 190 ایستگاه پایش کیفی هوا در سراسر کشور وجود دارد اما مدل‌ها و برندهای این ایستگاه‌ها به چالش عمده‌ای تبدیل شده است.

    وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست به هیچ وجه مشکلات مربوط به ایستگاه‌ها را نفی نمی‌کند اما واقعیت این است که در حال حاضر 115 ایستگاه در کل کشور آنلاین شده‌اند و اطلاعات آنها «برخط» ارائه می‌شود.

    مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه هنوز ایستگاه‌های سه استان به سامانه پایش آنلاین ملحق نشده‌اند، گفت: سعی داریم در سال‌های آینده اطلاعات همه ایستگاه‌ها را به طور برخط ارائه دهیم. ضمن اینکه صحت و دقت داده‌ها نیز اهمیت زیادی دارد.

    انصاری با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه زیرساخت‌ها اظهار کرد: هزینه‌های راهبری، کالیبراسیون و تعمیرات ایستگاه‌های پایش کیفیت هوا سرسام آور است بنابراین سعی داریم از همکاری دستگاه‌های مختلف به ویژه شهرداری‌ها در این زمینه استفاده کنیم. در حال حاضر در شهرهایی مثل تهران، ارومیه، مشهد و اصفهان شهرداری‌ها نیز کیفیت هوا را مورد پایش قرار می‌دهند و سعی داریم طی تفاهم‌نامه‌ای در ارائه شاخص‌های کیفیت هوا با این بخش‌ها همکاری بکنیم.

    وی افزود: در حال حاضر دستورالعمل استاندارد ملی و راهبری ایستگاه‌های پایش کیفی هوا را در دستور کار داریم و در این زمینه از همکاری شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز استفاده می‌کنیم بنابراین صحت و دقت آمارها و اطلاعات ایستگاه‌ها دغدغه ما نیز است.

    مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه شاخص اعلامی از سوی ایستگاه‌های پایش کیفی هوای تهران شاخصی برای کل تهران نیست، اظهار کرد: به دلیل وسعت 700 کیلومتر مربعی تهران، «میانگین» شاخص کیفیت هوا اعلام می‌شود اما در سایر شهرهای کشور ماکزیمم شاخص کیفیت هوا اعلام و بر اساس آن تصمیم گیری می‌شود. بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با شرکت کنترل کیفیت هوای تهران قرار شد شاخص‌ها را در تهران به شکل منطقه‌ای اعلام کنیم.

    انتهای پیام

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو