فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام خبر داد:

پارک دوبل و توقف در محل ممنوع شایع ترین تخلفات رانندگی شهر ایلام

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: پارک دوبل و توقف ممنوع، شایع ترین تخلفات رانندگی معابر درون شهری در ۹ ماه اول امسال در شهر ایلام بوده است.

پارک دوبل و توقف در محل ممنوع شایع ترین تخلفات رانندگی شهر ایلام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ محسن ناصری امروز در جمع خبرنگاران گفت: تجزیه و تحلیل آمار برخورد با تخلفات نشان می دهد توقف در محل ممنوع و پارک دوبل بیشترین تخلفاتی بوده که رانندگان درشهر ایلام مرتکب آن شده اند.

    وی اظهارداشت: متاسفانه اخیراً موضوع پارک و توقف خودرو در داخل میادین و حریم تقاطع ها در اکثر شهرها افزایش یافته است، بر این اساس با این دسته از خودروها نیز بایستی برخورد قانونی و ضمن اعمال قانون برای جلوگیری از سد معبر تمامی آنها به پارکینگ منتقل شوند.

    وی بابیان اینکه جریمه خودروهای متخلف تنها راهکار تنبیهی و انتظامی است که می تواند در دستور کارپلیس قرار گیرد، افزود: بکارگیری خودروهای کنترل مکانیزه با حرکت یکنواخت در خیابان ها، ابزار اصلی نظارت بر انواع پارکهای حاشیه ای و توقف و سد معبر هستند، با این راهکار می توان پارکهای حاشیه ای را کنترل و بر کلیه توقف های غیرمجاز جهت اعمال قانون نظارت داشت.

    وی ترویج فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه همگانی به جای وسیله نقلیه شخصی در ترددهای درون شهری وهمچنین ایجاد، احداث و مدیریت پارکینگ به عنوان جزئی از سیاست های مدیریت تقاضای سفر، را نیز از جمله راهکاری دانست که باعث کاهش تخلف توقف و سد معابر درون شهری می شود.

    وی تصریح کرد: تخلفات ساکن، عامل بیش از 50 درصد بار ترافیک و اختلال در انضباط ترافیکی محسوب می شوند ،که وقتی تعداد پارکینگ با تعداد خودرو در شهر همخوانی ندارد، بهترین مکانیزم و راهکاری که میتواند درکاهش تخلف فوق رخ دهد، ایجاد پارکینگ مناسب است.

    سرهنگ ناصری تخلفات ساکن، توقف دوبل و پارک در محلهای نامناسب شهر را مصداق عینی تجاوز به حقوق شهروندی دیگران دانست و تصریح کرد:توقف و سد معبر سبب بسته شدن مسیر، ایجاد حجم سنگین ترافیک و اتلاف وقت رانندگان میشود به نحوی که تردد به سختی و کندی صورت می گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو