فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون عمران مجلس:

فرسودگی ناوگان حمل و نقل عامل رشد روزافزون تلفات جاده ای

عصر خودرو- عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: فرسودگی خودروها بر آمار روزافزون مرگ و میرهای جاده ای می افزاید.

فرسودگی ناوگان حمل و نقل عامل رشد روزافزون تلفات جاده ای
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، سیدحسین افضلی  با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور، گفت: ناوگان حمل و نقل یکی از مسائل اساسی است که از ابعاد مختلف باید به آن نگاه کرد زیرا بی توجهی به نوسازی این ناوگان علاوه بر رشد معضلات زیست محیطی بر آمار روزافزون مرگ و میرهای جاده ای می افزاید.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فرسودگی اتوبوس ها، کامیون ها و همچنین خودروهای شخصی و تاکسی ها در کشور تاکنون به بروز حوادث بسیاری منجر شده است، افزود: اگر سیستم حمل و نقل عمومی کشور به روز و به اندازه کافی باشد قطعا یکی از اثرات مهم آن در کاهش تصادفات جاده ای مشهود خواهد شد.

    نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه خودروهای فرسوده و مستهلک از سطح ایمنی کافی برخوردار نیستند، تصریح کرد: میزان مصرف سوخت در خودروهای مستهلک بسیار زیاد بوده و از این منظر نیز به هدر رفت منابع ملی منجر می شوند.

    هزینه کرد منابع برای نوسازی حمل و نقل عمومی سرمایه گذاری است

    افضلی با بیان اینکه هزینه کرد منابع برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یک نوع سرمایه گذاری است، گفت: اگر دولت در این بخش به صورت جدی ورود نداشته و با ایجاد جاذبه به استفاده از قدرت بخش خصوصی اقدام نکند رشد آمار تصادفات و افزایش روزافزون مرگ و میر در کشور رخ خواهد داد.

    وی با تاکید بر اینکه مشوق های مشخصی برای جذب سرمایه گذار در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باید در نظر گرفته شود، افزود: با توجه به محدودیت منابع، آلودگی های بی شمار زیست محیطی و همچنین تعداد بالای مرگ و میز و نقص عضو افراد در سوانح رانندگی باید از منابع بخش خصوصی در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باید همه ارگان ها از جمله وزارتخانه های راه و شهرسازی، کشور و صنعت، معدن و تجارت و همچنین بانک ها  همکاری و تعامل نزدیک داشته باشند، تصریح کرد: تعامل دستگاه های مختلف می تواند تحول اصولی در این حوزه ایجاد کند.

    مجلس آماده همکاری با دولت برای بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است

    وی با تاکید بر اینکه مجلس به ویژه کمیسیون عمران آن حساسیت موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را حس کرده است، گفت: مجلس آماده رفع مشکلات موجود برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بوده و در صورت لزوم اصلاح قانون یا تدوین آن را نیز در دستور کار خود قرار می دهد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه متاسفانه اراده جدی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور وجود ندارد، افزود: در تصادفات اصولا استاندارد بودن جاده، مهارت و تخصص نیروی انسانی، ایمنی و به روز بودن وسیله نقلیه و همچنین نحوه اجرای قوانین مرتبط در این حوزه نقش اساسی دارد.

    سهم وسیله نقلیه در تصادفات جاده ای پررنگ است

    وی ادامه داد: سهم وسیله نقلیه در تصادفات جاده ای بسیار پررنگ بوده و در صورتی که خودرویی مستهلک و از استانداردهای روز به دور باشد  به گورستان افراد بدل خواهد شد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس دهم، افزود: متاسفانه بسیاری از خودروهایی که به تازگی تولید می شوند نیز از لحاظ ایمنی جای کار بسیار داشته و تفاوتی با خودروهای فرسوده ندارد.

    افضلی با بیان اینکه فرسودگی خودروها در 20 سال اخیر نسبت به شرایط موجود بسیار مشکل ساز است، گفت: باید اهتمام ویژه ای در این بخش داشته باشیم در غیر این صورت سوانح جاده ای هر روز آمار بیشتری تلفات به جامعه تحمیل می کند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: سهم عوامل دخیل در بروز تصادفات جاده ای برابر نبوده و از این منظر نمی توان نسخه واحد برای همه سوانح پیچید اما نکته حائز اهمیت این است که فرسودگی خودروها خود از عوامل مهم تنش زا است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو