فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران خبرداد

اعتبار۴۰۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ متروی تهران

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اعتبار ۴ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل خطوط ۶و ۷ متروی تهران گفت: می توان با عرضه اوراق مشارکت، بازپرداخت نیمی از سود اوراق را از دوش شهرداری تهران برداشت.

اعتبار۴۰۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ متروی تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، پور سید آقایی در  جلسه علنی شورای شهر تهران در تشریح لایحه دو فوریتی اوراق مشارکتی 4هزار میلیار د تومانی برای خطوط 6 و 7 مترو تهران گفت: برابر قانون شهرداری‌ها اجازه دارند اوراق مشارکت عرضه کنند اما اگر عرضه اوراق مشارکت برای متروها باشد 50 درصد بازپرداخت سود و عوارض آن بر عهده دولت قرار می‌گیرد.

    وی افزود: تا کنون هرچه بودجه در مترو تهران صرف شده از منابع شهرداری تهران بوده است لذا خوبی عرضه اوراق مشارکت برای مترو این است که نیمی ازبازپرداخت و سود آن توسط دولت انجام می‌شود.

    پورسید آقایی ادامه داد: تکمیل خطوط 6  و7 برای مشکل ترافیکی شهر تهران باید انجام شود و دراین مسیر باید توجه ویژه‌ای به مترو داشته باشیم. این خطوط برای تکمیل به 4 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند و این امکان وجود دارد با عرضه اوراق مشارکت 50 درصد از سود و عوارض را دولت تقبل کند.

    وی تاکید کرد: بهتر است با عرضه اوراق مشارکت نیمی از بار سنگین تامین مالی متروی تهران از دوش شهرداری برداشته شود.

    پورسید آقایی با تاکید بر لزوم تکمیل خطوط 6و 7 مترو گفت: الزام تکمیل این خطوط نیاز به توضیح ندارد چراکه می‌تواند اتصال جنوب و غرب تهران را مرتفع کند.

    معاون حمل و نقل شهرداری تهران با اشاره به تصویب یک فوریت طرح جدید ترافیک شهر تهران در جلسه گذشته شورای شهر تهران گفت: خوشبختانه یک فوریت این طرح در شورا به تصویب رسید و امیدوارم هر چه زودتر اصل این طرح نیز به تصویب شورا برسد؛ قطعا در کنار اجرای این طرح باید تقویت مترو نیز در دستور کار قرار گیردکه پیگیر آن هستیم .برای سیستم اتوبوسرانی  نیز طرحی داریم که در آینده اعلام خواهیم کرد.

    به گزارش ایسنا، امینی از اعضای شورای شهر تهران نیز با دو فوریت طرح دوفوریتی عرضه اوراق مشارکت 4 هزار میلیارد تومانی برای خطوط 6و 7 مخالفت کرد و گفت:‌4 هزار میلیارد تومان رقم کمی نیست که بدون بررسی  لایحه داده شود و ما به تصویب برسانیم؛ بهتر است که یک فوریت طرح به تصویب برسد و در کمیسیون مربوطه به شکل دقیق‌تری مورد بررسی قرار گیرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو