فونیکسریمکسبهتام

پورسید آقایی توضیح داد

هماهنگی با ناجا و وزارت کشور برای اجرای طرح ترافیک جدید در سال ۹۷

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از انتخاب بانک شهر به عنوان بانک عامل انتشار اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط مترو خبر داد.

هماهنگی با ناجا و وزارت کشور برای اجرای طرح ترافیک جدید در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محسن پور سید آقایی صبح امروز با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه شورای شهر در خصوص اجازه انتشار 4000 میلیارد تومان اوراق مشارکت، گفت: مردم تهران می‌دانند که تکمیل خطوط مترو جزء اولویت‌های شهرداری است و برای حل ترافیک و آلودگی باید حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو را توسعه دهیم اما با کمبود منابع مالی شدیدی مواجه هستیم.

    وی با بیان اینکه بخشی از خط 7 افتتاح شد اما به دلیل مشکلات فنی و ایمنی تعطیل شده است، گفت: برای آنکه خط 6 و 7 را بتوانیم در سال آینده به طور کلی افتتاح کنیم نیاز به منابع مالی داریم و بر همین اساس لایحه دو فوریتی را به شورا دادیم که به ما اجازه دهد 4000 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خط 6 و 7 منتشر کنیم که 2000 میلیارد تومان برای تکمیل خط 6 و 2000 میلیارد تومان نیز برای تکمیل خط 7 صرف می‌شود.

    پورسیدآقایی با بیان اینکه پس از اخذ مصوبه شورا باید بتوانیم مصوبه وزارت کشور و سازمان برنامه را بگیریم،‌ گفت: 50 درصد از این اوراق مشارکت از محل منابع دولت و بازپرداخت 50 درصد دیگر از محل منابع شهرداری است و امیدواریم تا قبل از پایان سال این اوراق مشارکت منتشر شود.

    وی با بیان اینکه بر اساس قانون و تبصره بودجه انتشار اوراق مشارکت برای توسعه مترو جزء اختیارات شهرداری است، افزود: ما بانک عامل را بانک شهر انتخاب کردیم و پیشنهاد پذیرش عاملیت این اوراق را به هیات مدیره بانک شهر ارائه کردیم و امیدواریم آنها این مسئله را قبول کنند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد تکمیل خط 7 نیز با بیان اینکه صورتجلسه‌ای بین شهرداری و بانک شهر امضاء شده است، گفت: این 350 میلیارد تومانی که بانک شهر به خط 7 تزریق می‌کند فارغ از 2000 میلیارد تومان اوراق مشارکتی است که امروز مجوز آن صادر شده است.

    وی با بیان اینکه شهردار تهران از معاونت حمل و نقل درخواست کرده است که تا پایان سال خط 7 مترو تکمیل شود، گفت: البته امیدواریم با تزریق منابع مالی بتوانیم این مهم را انجام دهیم اما مسئله این است که تزریق مالی دیر انجام شده و برخی از تجهیزات نیز باید از خارج از کشور خریداری شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد اظهارات ضد و نقیض پلیس در خصوص اجرای طرح ترافیک جدید، گفت: سردار منتظرالمهدی به عنوان سخنگوی ناجا اشاره کرد که مسئولیت قانونی ترافیک در شهرها بر عهده شورای ترافیک تهران است که پلیس هم از اعضای این شورای ترافیک است.

    وی با بیان اینکه رایزنی کافی با پلیس در خصوص اجرای این طرح انجام شده، اظهار کرد: طرحی که در سال 97 اجرایی می‌شود نسبت به طرح اولیه اصلاحاتی داشته و این اصلاحات در جهت مطمئن شدن از کاهش میزان ترافیک بوده است، چرا که ما معتقدیم با اجرای این طرح 20 درصد ترافیک کاهش می‌یابد اما دوستان‌مان در ناجا و وزارت کشور تضامین عملیاتی نیاز داشتند که این مهم مرتفع شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو