فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تاکید کرد

ضرورت پاسخگویی درباره مرگ‌های ناشی از آلودگی هوا

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تاکید بر اینکه عده‌ای باید پاسخگوی مرگ ناشی از آلودگی هوا باشند گفت: اگر عزم جدی برای اجرای قانون هوای پاک نباشد و منابع مالی مورد نیاز تامین نشود این سند به اسناد اجرا نشده اضافه خواهد شد.

ضرورت پاسخگویی درباره مرگ‌های ناشی از آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، وحید حسینی در نشست تخصصی نحوه اجرایی کردن قانون هوای پاک در پنل گزارش عملکرد دستگاهای مختلف در زمینه کاهش آلودگی هوا اظهار کرد:  در سال‌های 93 و 95 مصوبات خوبی برای کاهش آلودگی هوا تصویب شده است .

    وی افزود: برای تدوین مصوبات 95در زمینه کاهش آلودگی هوا تعداد زیادی از کارشناسان ومتخصصان روی آن کار کردند. در شرایط حاضر آنچه باید مورد توجه قرار گیرد اجرایی کردن این طرح‌ها است.

    مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه در اجرای مصوبات کاهش آلودگی هوا با جدیت عمل نمی‌شود، گفت: در مصوبه سال 95  برای کنترل آلودگی منابع متحرک و ثابت پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است اما تعداد محدودی از این مصوبات اجرا شده است.

    حسینی با تاکید بر اینکه نیازی به مصوبات جدید نداریم،تاکید کرد:‌انچه که زیاد داریم قانون است و در حال حاضر اجرای آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

    این کارشناس حوزه آلودگی هوا با اشاره  به اینکه حدود 17 هزار مرگ در سال ناشی از آلودگی هوا است،اظهار کرد:‌ 2  درصد GDP کشور صرف این موضوعات می‌شود. اگر  دستگاه‌های نظارتی و قضایی برای یک قتل حساسیت دارند چطور برای مرگ این همه آدم - که ناشی از آلودگی هوا است- جدیدیتی وجود ندارد.

    وی پیشنهاد داد که آسیب‌شناسی جدی روی همه مصوبات صورت گیرد تا علت اجرایی نشدن آن‌ها مشخص شود سپس عزم جدی برای اجرای آن‌ها داشته باشیم و منابع مالی برای آن‌ها نیز تامین شود.

    مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به طرح ترافیکی جدید  اظهار کرد:  به یک عزم جدی نیاز است تا عوارض دریافتی ناشی از این طرح برای خروج خودروهای فرسوده،‌حمل و نقل عمومی ، نصب فیلتر دوده روی وسایل دیزلی و ... هزینه شود.

    وی در ادامه با تاکید بر اینکه دستیابی به هوای سالم حق عمومی شهروندان است، گفت: باید خواستار پاسخگویی برای این همه مرگ ناشی از آلودگی هوا باشیم و عده‌ای باید پاسخ دهند.

    حسینی در ادامه اظهار کرد:‌ باید بتوانیم بودجه سال آینده را برای کاهش آلودگی هوا جذب کنیم اگر عزم جدی برای اجرای قانون هوای پاک نباشد و منابع مالی تامین نشود این سند هم به اسناد اجرا نشده اضافه خواهد شد

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو