فونیکسریمکسبهتام

"فراری" به رغم سوگند خود، ابرخودروی برقی می‌سازد!

عصر خودرو- شرکت خودروسازی "فراری" که به ساخت خودروهای لوکس مشهور است، برنامه دارد تا یک سوپرخودروی برقی بسازد.

"فراری" به رغم سوگند خود، ابرخودروی برقی می‌سازد!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، با وجود سلطه تسلا در بازار خودروهای الکتریکی، خودروسازان بزرگ در سال 2017 تصدیق کردند که از خودروهای سوخت فسیلی به خودروهای برقی روی خواهند آورد.

    جالب اینکه شرکت‌های دیگری که خودروهای خاص و لوکس می‌سازند نیز وارد این عرصه شدند.

    در نمایشگاه دیترویت(NAIAS)، شرکت "فراری" هفت سال بعد از آن که رئیس پیشین آن قسم خورد که این شرکت هرگز یک خودروی برقی نخواهد ساخت، اذعان کرد که خودروی الکتریکی خود را خواهد ساخت.

    به گفته بلومبرگ، "سرجیو مارچیونه"، مدیر اجرایی "فراری" به خبرنگاران گفت: اگر قرار باشد یک سوپرخودروی برقی ساخته شود، پس "فراری" اولین خواهد بود.

    وی افزود: مردم با آنچه که تسلا با یک سوپرخودرو انجام داد متعجب شده‌اند، من نمی‌خواهم آنچه را که "الون ماسک" انجام داده کوچک بشمارم، اما من فکر می‌کنم که این کار توسط ما هم شدنی است.

    با وجود تمایل مارچیونه برای اولین بودن، "استون مارتین" و "فولکس واگن" نیز هر دو در سال 2017 ادعا کردند که در حال حاضر در حال توسعه سوپرخودروهای برقی خود هستند.

    "فراری" جزئیات بیشتری در مورد خودروی برقی آینده خود اعلام نکرده است، اما تقریبا به طور قطع با خودروهای تسلا رقابت خواهد کرد.

    این نشانه‌ای از تحول متاثر از تصدی "مارچینونه" است که شرکت، سرمایه‌گذاری در خودروهای برقی را با وجود اظهارات رئیس سابق خود، "لوکا دی‌مونتزملو" مبنی بر عدم ورود به دنیای خودروهای برقی، آغاز کرده است.

    رئیس اسبق "فراری" در سال 2011 گفته بود: شما هرگز یک فراری برقی نخواهید دید، زیرا من به خودروهای برقی اعتقاد ندارم، زیرا فکر نمی‌کنم آنها یک گام مهم برای رفع آلودگی یا دی اکسیدکربن یا محیط زیست باشند. اما ما در حال حاضر به شدت در حال کار بر روی فراری هیبریدی هستیم. چون معتقدیم این آینده است و من امیدوارم در چند سال آینده بتوانید آن را ببینید.

    "فراری" در سال 2014 میلادی یک سری ترکیبی از نسخه‌های محدود هیبریدی را به بازار عرضه کرد و "مارچیونه" قول داد که تا سال 2019 همه مدل‌های خود را به صورت هیبریدی درآورد.

    ممکن است مدل برقی "فراری" غیرمنتظره باشد، اما حتی لاکچری‌ترین خودروسازها هم در حال پیوستن به انقلاب خودروهای برقی هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو