فونیکسریمکسبهتام

برای نجات حمل‌ونقل جاده‌ای، کامیونداران را شرکت‌دار کنیم

عصر خودرو- هیچ احتیاجی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و دولت برای نوسازی ناوگان وجود ندارد اگر فقط الگوی خود مالک شرکت محور اجرا و به دارندگان کامیون‌های فرسوده اعلام شود به ازای از رده خارج کردن کامیونشان، توسط شرکت‌های داخلی خودروساز تجاری یک کامیون با قیمت مصوب جهانی یا مجوز واردات یک کامیون صفر یا تا ۲ سال کارکرد به شخص دارنده کامیون فرسوده بدون عوارض گمرکی داده می‌شود.

برای نجات حمل‌ونقل جاده‌ای، کامیونداران را شرکت‌دار کنیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تین نیوز ،  یک فعال بخش حمل‌ونقل بار جاده‌ای پیشنهاد داد:  یک سامانه پایانه مجازی به صورت ملی و یک پایگاه اطلاعاتی کامل از ثبت درخواست شرکت‌های حمل‌و‌نقل برای کالای در انتظار حمل و ثبت درخواست کامیون و کشنده‌های در انتظار بار برای کل کشور ایجاد شود و با ثبت مکان کامیون‌ها بر اساس سخت‌افزار سپهتن، نرم‌افزارهای پایشی و آنالیز دیتای بالا و بازارگاه‌های الکترونیکی که در حال شکل‌گیری هستند، در مجموع خدماتی ارائه شود که عدالت بر جامعه حمل‌ونقل حاکم شود.

    به گزارش تین‌نیوز، مالک نخعی در یادداشتی که چندی پیش در تین‌نیوز منتشر شد، افزود: در این سامانه ملی بعد از صدور بارنامه برای کامیون مذکور نوبتی برای استان مقصد یا کلونی بار مقصد در نظر گرفته شود و به راننده اعلام گردد تا در زمان مشخص (بسته به طول مسیر و مدت زمان لازم برای رانندگی ) در مقصد حاضر باشد. 

    پس از انتشار این مطلب در تین‌نیوز، تعدادی از کاربران با ارسال پیام خود به این شبکه خبری، دیدگاه خود را در این مورد بیان داشتند.

    یکی از کاربران در پیامی که به تین‌نیوز ارسال کرد، نوشت: بهتر است یا دست به ترکیب این حمل‌و‌نقل زده نشود یا اگر در پی اصلاح آن هستیم از بهترین تجربه‌های شرکتهای اروپایی(خود مالک شرکت‌محور ) استفاده شود.

    این کار بر در پاسخ به این اظهارات « مالک نخعی » که گفت « در حال حاضر 359،701دستگاه کامیون حمل بار فعال داریم که تنها 4 درصد در تملک شرکت‌های حمل‌ونقل است و مابقی در اختیار تک واحدی‌ها و یا یک واحد شراکتی است،  در شرایط فعلی ارزش همین ناوگان فرسوده بالغ بر 250،000 میلیارد تومان است، از کدام منبع مالی و با چه روش تامین اعتباری امکان کامیون‌دار کردن شرکت های فعلی وجود خواهد داشت ؟! الگو برداری از کشورهای دیگر به تنهایی کارساز نخواهد بود. بهترین راه نظم بخشیدن به این صنعت، بهره‌ور نمودن آن به نظر می‌رسد، آن زمان که کامیون داری سودآوری لازم را داشته باشد یقینا شرکت‌های حمل با اشتیاق کامل از نوع دیسپچری به نوع کامیونی تبدیل خواهند شد و با توجه به سودآوری کامیون‌داری مدل‌های اروپایی و آمریکایی رایج خواهد شد. در زمان حاضر که نه انضباط و نه عدالت و نه اقتصاد در حمل‌و‌نقل وجود ندارد بهترین راه این است که وضعیت حاضر بهبود پیدا کند سپس دنبال پیاده سازی مدل‌های موفق باشیم»، اظهار داشت: این 4 درصدی که شما از آن صحبت می‌کنید دست کم در بندرعباس سهم قابل توجهی در حمل‌ونقل کالا دارند، اهمیت سهم 4 درصدی در حجم جابجایی کالا معلوم می‌شود.

    وی با بیان این‌که قرار نیست شرکت‌های فعلی کامیوندار شوند بلکه قرار است کامیونداران شرکت دار شوند، افزود: هیچ احتیاجی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و دولت برای نوسازی ناوگان وجود ندارد اگر فقط الگوی خود مالک شرکت محور اجرا و به دارندگان کامیون‌های فرسوده اعلام شود به ازای از رده خارج کردن کامیونشان، توسط شرکت‌های داخلی خودروساز تجاری یک کامیون با قیمت مصوب جهانی یا مجوز واردات یک کامیون صفر یا تا 2 سال کارکرد به شخص دارنده کامیون فرسوده بدون عوارض گمرکی داده می‌شود.

    این کاربر تاکید کرد: آن موقع نگاه کنید چگونه پول‌ها از درون بالشت‌های زیر سر بیرون می‌آید و حاضر به نوسازی کامیونشان می‌شوند. وقتی کامیونی با 2 برابر قیمت جهانی و بعد از آن با 30 درصد سود بانک‌ها به رانندگان داده می‌شود مگر رانندگان عقلشان را از دست داده‌اند که کامیونشان را نوسازی کنند؟

    وی با بیان ‌این‌که دست از اجرای طرح‌هایی که باید منتظر آزمون و خطا آن ماند برداریم، اظهار کرد: باید از تجربه کشورهایی که حمل‌و‌نقل پویا و فعال دارند استفاده شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو