فونیکسریمکسبهتام

موتورشو دیترویت ۲۰۱۸ (۱۱)

۲۰۱۹ Mercedes-Benz G-Class؛ ژنرال، ۴۰ سال بعد ...

عصر خودرو - مخصوصا بعد از معرفی کانسپت G-Vision در سال ۲۰۱۵، انتظارها برای یک بازنگری کامل در تناسبات جعبه‌ای و طراحی کلاسیک در نسل جدید G کلاس بیشتر شد اما ژنرال، در نسل جدید هم به همان استایل نمادین اولین G کلاس پایبند مانده است.

۲۰۱۹ Mercedes-Benz G-Class؛ ژنرال، ۴۰ سال بعد ...
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شاید تشخیصش در نگاه اول کمی سخت باشد اما G کلاس 2019 در عین پایبندی به تناسبات و استایل نسل‌های قبل، رگه‌هایی از مدرنیته را نیز در هیکل جعبه‌ای خود نشان می‌دهد که از سه‌رُخ عقب بیشتر مشهود است. درکل اما تغییرات اساسی‌تر را باید زیر این پوست زُمخت ژنرال جست‌وجو کرد. برای مثال، G کلاس از نظر ابعاد، کمی بزرگتر شده و حال، فضای به مراتب بیشتری را مخصوصا برای سرنشینان عقب ارائه می‌دهد، آن هم در محیطی که به سبکی آینده‌نگرانه و البته با نگاه به گذشته، کاملا بازطراحی شده و به مراتب لوکس‌تر و خوش‌ساخت‌تر از نسل قبل احساس می‌شود. بارزترین مشخصه این محیط نیز بی‌شک ترکیب نشانگر های پشت فرمان و نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی با یک نمایشگر به‌ظاهر یکپارچه‌ای است که بصورت آپشنال قابل سفارش خواهد بود. سانروف شیشه‌ای، شیشه های جانبی با پوشش آکوستیک، پوشش چرم کابین، سیستم تهویه با کنترل اتوماتیک سه‌نقطه‌ای، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سیستم صوتی پریمیوم برمستر و جالیوانی‌های دوتایی جلو و عقب (به جای تک جالیوانی توری جلو) هم لیست امکانات رفاهی استاندارد خودرو را تشکیل می‌دهند.

با وجود ابعاد بزرگتر از قبل، G کلاس جدید به‌لطف بهره‌گیری گسترده از فولاد فوق‌مستحکم و آلومینیوم، 170 کیلوگرم سبک‌تر شده. و اگرچه G کلاس کماکان پیکربندی اتاق جدا از شاسی، سیستم چهارچرخ مُحرک و دیفرانسیل های قفل‌شونده جلو، وسط و عقب را حفظ کرده اما به لطف بهره‌مندی از سیستم تعلیق جُفت‌جناغی در محور جلو و همچنین، سیستم فرمان الکترومکانیکی rack-and-pinion، مانورپذیری در جاده بهبود یافته است. فعلا G500/G550 تنها مدلی است که از نسل جدید G کلاس معرفی شده. این مدل کماکان از همان موتور V8 توئین‌توربو 4.0 لیتری نسل قبل با 416 اسب‌بخار قدرت و 610 نیوتن‌متر گشتاور نیرو می‌گیرد اما به لطف وزن کمتر خودرو و اتصال این پیشرانه به گیربکس 9 سرعته اتومات، دستیابی به تندی یکصد کیلومتر در ساعت در کمتر از 6 ثانیه امکان‌پذیر خواهد بود.

*مجید رقیبی

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط