فونیکسریمکسبهتام

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس:

تنفس هوای آلوده ضایعه‌ای جبران ناپذیر است

عصر خودرو- رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس گفت: استشمام هوای آلوده برای فردی که روزانه ۲۲ هزار بار دم و بازدم انجام می‌دهد و ۱۵ کیلوگرم هوا را تنفس می‌کند، ضایعه‌ای جبران‌ ناپذیر است.

تنفس هوای آلوده ضایعه‌ای جبران ناپذیر است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمدرضا تابش پیش از ظهر امروز در مراسم روز هوای پاک در شهرستان اردکان با تاکید بر اینکه هوای پاک موهبتی الهی و حق طبیعی مردم است، اظهار داشت: آلوده کردن هوا جفا به مردم است.

    وی با تاکید بر اینکه افرادی که آگاهانه یا ناآگاهانه اقدام به آلوده کردن هوا می‌کنند، می‌توانند تحت تعقیب قانون قرار گیرند، افزود: این اقدام علاوه بر پیگیری قانونی به لحاظ شرعی نیز برای مردم حق ایجاد می‌کند.

    نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به اینکه آلودگی هوا تبعات جبران ناپذیری به همراه دارد، بیان کرد: آلودگی هوا سالانه منجر به بیماری و مرگ تعداد زیادی از انسان‌ها به ویژه کودکان می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه بعد از کودکان، افراد مسن و زنان باردار نیز بیشترین لطمه ها را از آلودگی هوا می برند،‌ افزود: افرادی از آلودگی هوا بیشترین آسیب را می‌بینند که در فرهنگ و عقاید ما از جایگاه ویژه ای برخوردارند بنابراین شایسته نیست این جفا در حق آنها روا شود.

    عضو شورای عالی حفاظت محیط زیست اظهار داشت: 22 هزار بار تنفس روزانه توسط هر فرد و استشمام حدود 15 کیلوگرم هوای آلوده، ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای مردم است و به طور قطع بار بزرگی از بیماری‌ها را برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

    وی با اشاره به اینکه اجرای راهکارهای بهره مندی از هوای پاک چندان دشوار نیست، افزود: استفاده کمتر از خودروهای شخصی، استفاده از فیلترها برای کاهش آلایندگی کارخانه‌ها، حفاظت از محیط زیست و فضاهای سبز و درختان و ... از مواردی است که می تواند به پاک نگاه داشتن هوا کمک قابل توجهی داشته باشد.

    تابش در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مجلس اهتمام ویژه‌ای برای وضع قوانینی در زمینه هوای پاک دارد، اظهار داشت: قوانین مرتبط با هوای پاک بعد از 10 سال در مجلس بازنگری شده اما هنوز اشکالاتی وجود دارد که باید رفع شود.

    به گزارش مهر، روز 29 دی‌ماه در تقویم کشور ما به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو