فونیکسریمکسبهتام

مدیر شرکت خودروساز چینی:

هرگونه تغییر در برجام تاثیری بر حضور این شرکت در ایران ندارد

عصر خودرو- مدیر یک شرکت خودروساز چینی با اشاره به برنامه های توسعه ای این شرکت در ایران با استفاده از توانمندی و خلاقیت نیروهای ایرانی، گفت: هرگونه تغییر در وضعیت برجام نمی تواند سد راه برنامه های این گروه در ایران و منطقه شود.

هرگونه تغییر در برجام تاثیری بر حضور این شرکت در ایران ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «اریک» - Eric -  افزود: شرکت خودروسازی برلیانس از سال 2013 با برند ایرانی سایپا برای تولید و صادرات در ایران وارد مذاکره شد و در سال 2015 پروژه تولید خود در ایران را کلید زد.
    به گفته این مقام چینی، تاکنون پنج مدل از خودروی این شرکت در ایران تولید شده و تیراژ آن به سالیانه 70 هزار دستگاه رسیده است و در نظر داریم آن را به 100 هزار دستگاه در سال افزایش دهیم.
    وی از ثبت برند برلیانس در ایران خبر داد و افزود: از این طریق می توانیم علاوه بر افزایش تولید و تیراژ، به ارتقای کیفی محصولات تولیدی و خدمات پس از فروش پرداخته و کاستی های موجود را جبران کرد.
    اریک با اشاره به طرح مطرح شده از سوی رئیس جمهوری چین موسوم به «یک کمربند - یک جاده» گفت: برلیانس در یک گام توسعه ای، به دنبال تاسیس یک شرکت سرمایه گذاری مشترک با گروه سایپا (یا زیرمجموعه آن پارس خودرو) است تا در قالب آن، از سرمایه های شرکت مادر برلیانس چین برای توسعه فعالیت ها در ایران بهره مند شویم.
    به گزارش ایرنا، اکتبر سال 2013 «شی جین ‌پینگ» رئیس ‌جمهوری خلق چین برای نخستین‌ بار ایده راهبردی «یک کمربند -یک جاده» را مطرح کرد؛ ایده ای که قصد دارد جاده قدیمی ابریشم را بار دیگر احیا کند که برای اجرای آن بیش از 60 کشور جهان درگیر آن خواهند شد.
    به گفته وی، این طرح از چند سال پیش در گروه سایپا مطرح و موافقت های ضمنی آن انجام شد اما به دلیل تغییرات مدیریتی در سایپا باید بار دیگر مطرح شود که در صورت موافقت نهایی مدیرعامل جدید، امسال (2018) تاسیس خواهد شد.
    رئیس پروژه برلیانس چین در ایران، یکی از اهداف تاسیس این شرکت مشترک را، نفوذ در بازار 400 تا 600 میلیون نفری کشورهای همسایه و اطراف ایران دانست و افزود: با استفاده از نیروهای توانمند ایرانی می توانیم به تولید و صادرات انواع این خودرو در این کشورها بپردازیم و این اقدام منجر به توسعه اشتغال و صادرات در ایران خواهد شد.
    وی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در آینده نزدیک، موتور خودروهای برلیانس در شرکت ایرانی مگاموتور تولید می شود و برخی شرکت ها و قطعه سازان چینی برای سرمایه گذاری در زمینه تولید مشترک قطعات این خودرو و افزایش داخلی سازی به ایران سفر خواهند کرد.
    به گزارش ایرنا، شرکت پارس خودرو از 2 سال پیش خودروی برلیانس چین را در ایران تولید می کند.
    این شرکت در زمینه تحقیق و توسعه مشترک، داخلی سازی قطعات، توافقنامه برای تشکیل مشارکت انتفاعی (جوینت ونچر) بین سایپا و برلیانس و تنوع بخشی به مزیت ها برای پاسخگویی به نیاز مشتریان، با شرکت برلیانس چین همکاری دارد.
    اکنون خودروهای مدل H220، H230، H330، H320، کراس (C3) از گروه برلیانس در ایران تولید و مونتاژ می شود و علاوه بر آن، هزار دستگاه ون این شرکت (موسوم بهپ جین بی – Jinbei) وارد ایران شده که 300 دستگاه آن به عنوان آمبولانس، تعداد محدودی در ناوگان تاکسیرانی و تعدادی به عنوان ون تشریفات برای هتل ها استفاده می شود.
    خط -SKD - Semi Knocked Down (قطعات نیمه کامل) ون «جین بی» در ایران در دست راه اندازی است و احتمالا تا بهمن ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو