فونیکسریمکسبهتام

سردار مهماندار خبر داد

جریمه روزانه سواری‌های فرسوده و فاقد معاینه فنی توسط دوربین‌ها

رفع ابهامات، موافقت پلیس با طرح ترافیک جدید را درپی داشت

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درخصوص جریمه و اعمال قانون خودروهای فرسوده، توقیف ۷ روزه کامیون‌های دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین موافقت پلیس با طرح ترافیک جدید بعد از رعایت الزامات و رفع ابهامات سخن گفت.

جریمه روزانه سواری‌های فرسوده و فاقد معاینه فنی توسط دوربین‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام وضعیت سکون هوا و پیش‌بینی مشکلات محیط زیستی در این خصوص،‌ اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین کارها در این زمینه برخورد با خودرهای فرسوده و فاقد معاینه فنی است.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، تصریح کرد: این طرح از اواسط مهرماه در دستور کار پلیس راهور قرار گرفته و ادامه دارد.

    وی گفت: هم اکنون در 26نقطه تهران، تیم‌هایی از ماموران پلیس راهور مستقر شده تا با خودروهای فاقد معاینه فنی و فرسوده برخورد کنند.

    این مقام ارشد پلیس راهور پایتخت با اعلام این مطلب که بخش عمده ذرات معلق مربوط به سوخت گازوئیل و خودروهای فرسوده است اعلام کرد: از ابتدای دی ماه علاوه بر طرح‌های روزانه تیم پلیس راهور، به طور ویژه با کامیون‌های دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد می‌شود.

    وی به مبلغ جریمه اعمال قانون در خصوص فرسودگی کامیون‌ها به مبلغ 40 هزار تومان و نداشتن معاینه فنی به مبلغ 50هزار تومان اشاره و تصریح کرد: این مبالغ با توجه به درآمد زیادی که کامیون‌دارها روزانه بدست می‌اورند، بازدارنده نبوده و نتوانسته مانع از ورود این دسته از خودروها به سطح معابر شهری شود.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، تصریح کرد: با توجه به آنکه پلیس اختیاری برای توقیف این دسته از خودروها نداشت با مساعدت دادستانی تهران و با توجه به بحث سلامت شهروندان، مقرر شد خودروهای سنگین فرسوده و فاقد معاینه فنی تا 7 روز توقیف شوند.

    سردار مهماندار به آمار توقیف این دسته از خودروها در دی ماه اشاره و بیان داشت: 327 دستگاه کامیون فرسوده و فاقد معاینه فنی در این بازه زمانی توقیف شدند و 56هزار برگ جریمه برای کامیون‌های دودزا و فاقد معاینه فنی صادر شد.

    وی با اعلام این مطلب که در مبادی ورودی تهران بخصوص رینگ آزادگان و بسیج پلیس راهور مستقر شده و اجازه ورود به کامیون‌های فرسوده و فاقد معاینه فنی را نمی‌دهد، گفت: کامیون‌هایی که بالای 20 سال دارند فرسوده محسوب شده و در هنگام تردد در معابر داخلی شهر تهران جریمه و اعمال قانون می‌شوند.

    این مقام ارشد پلیس راهور فاتب در خصوص جریمه خودروهای سواری فرسوده و فاقد معاینه فنی نیز اعلام کرد: خودروهای سواری بالای 25 سال سن فرسوده محسوب می‌شوند؛ سامانه هوشمند و دوربین‌های ثبت تخلف، خودروهای سواری فرسوده را روزانه 45 هزار تومان جریمه می‌کنند؛ همچنین خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند نیز 50 هزار تومان جریمه می‌شوند.

    سردار مهماندار با تاکید بر این مطلب که این دسته از خودروها هر 24 ساعت یکبار برگ جریمه برایشان صادر می‌شود از رانندگان خواست برای مشاهده ریز جرائم رانندگی خود به پلیس 10+ مراجعه کنند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درخصوص نیاز به تجهیزات و نصب دوربین در برخی معابر، اعلام کرد: درخصوص نصب تجهیزات در رینگ آزادگان نیاز به دوربین داریم؛ به دوستان خود در شهرداری آن را اعلام کرده‌ایم و آنها پیگیر قضیه بوده و در دستور کار قرار داده‌اند.

    وی گفت: برای کنترل تردد کامیون‌ها حتما نیاز به دوربین‌ به خصوص در طول مسیر آزادگان داریم و باید تمام رینگ آزادگان مجهز به دوربین شود تا بتوانیم اعمال قانون کنیم.

    این مقام ارشد پلیس راهور پایتخت درخصوص طرح ترافیک جدید و موضع پلیس در این خصوص اعلام کرد: طرح اولیه‌ای که توسط شهرداری ارائه شد با این طرحی که تصویب شد تغییرات زیادی دارد.

    وی گفت: پلیس از ابتدا سه الزام را برای طرح ترافیک مدنظر قرار داد؛ یکی آنکه آلودگی افزایش پیدا نکند،‌ترافیک بیشتر نشود و فشار مضاعف به مردم وارد نشود.

    سردار مهماندار تصریح کرد: طرح زوج و فرد که قرار بود در طرح ترافیک جدید گنجانده شود از این طرح خارج شد و دیگر تردد در طرح زوج و فرد شامل هزینه نمی‌شود.

    وی گفت: درخصوص کاهش آلودگی و ترافیک نیز به این توافق رسیدیم کسانی که نیازمند به دریافت سهمیه هستند از جمله جانبازان، خبرنگاران،‌پزشکان و مسئولان مثل گذشته مجوز را دریافت کنند؛ چرا که در طرح اولیه سهمیه‌ها حذف شده بود.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: قرار شد از سطح 129 هزار مجوز سالیانه، 26 هزار مجوز کمتر صادر شود تا کاهش آلودگی و ترافیک را شاهد باشیم.

    سردار مهماندار با اعلام این مطلب که نقدها و مخالفت‌های پلیس درخصوص طرح ترافیک جدید با تعامل و اعمال نظرات پلیس حل شد گفت: طرح ترافیک جدید تفاوتش نسبت به طرح ترافیک 96 فقط در نحوه پرداخت است و بقیه موارد مثل سال 96 است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو