فونیکسریمکسبهتام

استاندار تهران خبر داد

تعیین ردیف مشخصی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای فرسوده در بودجه ۹۷

عصر خودرو- استاندار تهران اعلام کرد: قرار است با پیگیری ها از سوی دولت در بودجه سال آینده ردیف مشخصی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای فرسوده در نظر گرفته شود.

تعیین ردیف مشخصی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای فرسوده در بودجه ۹۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمدحسین مقیمی استاندار تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با اشاره به اینکه 70 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از وسایل حمل و نقل عمومی است ، گفت: یکی از مسائل عمده در آلودگی هوای تهران وجود اتوبوس‌های فرسوده است که براساس گزارش ها از 6500 دستگاه اتوبوسی که در سطح شهر تردد دارند 3500 دستگاه فرسوده و از رده خارج هستند.

    وی بیان کرد: در مورد تاکسی‌ها اقدامات خوبی انجام شده است ولی همچنان باید درصدد نوسازی ناوگان تاکسیرانی بوده و از خودروهای هیبریدی و موتورسیکلت‌های برقی برای تردد استفاده کرد و از طرفی باید فضا را برای جذب سرمایه‌گذار در تولید این نوع وسایل حمل و نقلی بیش از پیش فراهم کرد.

    استاندار تهران افزود: زباله‌سوزها و پسماندها یکی دیگر از عوامل آلودگی هوا هستند که در این زمینه فرمانداران و دهیاران را مکلف به مقابله با این موضوع کردیم البته باید محلی برای سوزاندن پسماندها نیز مشخص شود.

    مقیمی یکی دیگر از از دلایل آلودگی هوا را آلایندگی واحدهای شن و ماسه و ریزگردهای ناشی از آن عنوان کرد و گفت: با هدف مقابله با این معضل در گام نخست مجموعه مدیریت شهری توسعه فضای سبز و درختکاری را در اولویت برنامه‌های خود قرار داد و در این راستا هزار هکتار فضای سبز در جنوب و 200 هکتار نیز در غرب استان تهران ایجاد شده است.

    براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، وی با اشاره به اینکه آلودگی هوای تهران به دلیل سوخت حاوی گوگرد نیست تصریح کرد: سوخت خودروهای فرسوده و موتورسیکلت ها به شکل ناقص انجام می شود و یکی از دلایل آلودگی ناشی از خودروها این موضوع است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو