فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۵۸۸»

قدمت معضل آلودگی هوا در تهران به ۶۰ سال می رسد

عصر خودرو- فعال و کارشناس محیط زیست گفت: قدمت معضل آلودگی هوا به بیش از ۶۰ سال در تهران می رسد که فکر کنم این سالها زمان مناسبی است که این معضل حل شود.

قدمت معضل آلودگی هوا در تهران به ۶۰ سال می رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد درویش فعال و کارشناس محیط زیست در نشست تخصصی "تهران امید دارد" اظهار کرد: قدمت معضل آلودگی هوا به بیش از 60 سال در تهران می رسد فکر کنم 60 سال زمان مناسبی است که این معضل حل شود.

    وی با بیان اینکه در ایران اگر قرار باشد دو سازمان با هم هماهنگ باشند که یک مشکل حل شود، هیچ گاه حل نمی شود، افزود:در همین لایحه هوای پاک 16 سازمان با هم همکاری می کنند برای اینکه مشکل آلودگی هوا را حل کنند .

    وی افزود: بحران آلودگی هوا در لایحه هوای پاک قید شده است که با بهبود کیفیت خودروها ، سوخت ، کاهش خودروهای فرسوده در تهران ، بهبود وضعیت بزرگراه ها ، ایجاد تقاطع های غیر همسطح ، ساخت بزرگراه های دو طبقه و سه طبقه ، ایجاد پارکینگ های طبقاتی حل نمی شود.

    درویش با بیان اینکه  ما برای این موارد 110 هزارمیلیارد تومان در طول 12 سال گذشته در تهران به قیمت امروز هزینه کردیم، ادامه داد:دلیل اینکه ما نمی توانیم مشکل را حل کنیم این است که ما بر روی مشکل تمرکز کرده ایم، به جای اینکه بر روی راه حل تمرکز کنیم .

    وی با بیان اینکه ما برای  آگاه کردن مردم کار نکردیم، ادامه داد:پژوهشی که اتحادیه اروپا در لندن انجام داده، این بود که هر شهروندی که 5 کیلومتر از مسیری را که با اتومبیل در روز طی می کند اگر با دوچرخه طی کند 1125 یورو به اقتصاد لندن کمک می کند، یعنی بیش از 5 میلیون تومان در روز می شود.

    وی افزود: اگر ما بتوانیم شهری براساس آموزه «تی او دی» طراحی کنیم، شهری که مردم داوطلبانه خودروهای شخصی را کنار می گذارند با این طرح فقط مشکلات ترافیک ، آلودگی هوا و صوتی حل نکردیم بلکه نشاط و سلامتی را به میان مردم برده ایم .

    درویش تاکید کرد: چرا نباید مدارس را تشویق کنیم که فضایی برای پارکینگ دوچرخه داشته باشند و معلم ها نیز برای تردد به مدارس از دوچرخه استفاده کنند. همه باید به هم کمک کنیم، اگر قرار است هوای سالم و پاکی داشته باشیم و شهرداری اگر اولویت خود را برای ایجاد مسیرهای ایمن برای دوچرخه سواری در محورهای شرقی و غربی مدارس انجام دهد چه اتفاقی می افتد .

    وی با بیان اینکه کشورما فقط شعار ساده زیستی می دهد، ادامه داد: کشورهای توسعه یافته با تمام امکانات از نخست وزیر گرفته تا ساده ترین فرد از دوچرخه برای تردد خود در معابر عمومی استفاده می کنند.

    فعال و کارشناس محیط زیست تصریح کرد: پویش دوچرخه سواری  سال ها است سعی بر حمایت شهرداری از این پویش را داشتیم اما تا به حال از این حمایت به دور بودیم .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو