فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر خبر داد

اعمال تسهیلات و ضرایب جدید در طرح ترافیک ۹۷

معافیت کامل خودروی معلولان

عصر خودرو- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: طرح ترافیک جدید با اعمال تسهیلات و امتیازاتی نهایی شده است و یکشنبه آینده به صحن شورا می‌آید تا پس‌ از آن به فرمانداری برود و چنانچه تأیید شود، اجرایی خواهد شد.

اعمال تسهیلات و ضرایب جدید در طرح ترافیک ۹۷
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، رئیس محمدعلی علیخانی  در رابطه با آخرین وضعیت طرح ترافیک جدید گفت: این طرح به کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر ارجاع داده شد و ما نیز از کارشناسان و برخی دستگاه‌ها دعوت کردیم و به شورا آمدند و نظرات خود را نسبت به این طرح اعلام کردند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر به جمع‌بندی نهایی رسیده‌ایم و یکسری تغییرات به طرح جدید اضافه کرده‌ایم و امتیازاتی برای برخی گروه‌ها قائل شدیم.

    علیخانی گفت:‌ به‌عنوان‌مثال برای خودروهای حمل‌ونقل بار و مسافر مانند وانت‌بار و آژانس‌ها که تکلیفشان در این طرح مشخص نبود ضرایبی دادیم؛ چراکه در بخش حمل‌ونقل، شغلشان محسوب می‌شود و این‌گونه نیست که با افرادی که با خودروهای شخصی به طرح می‌آیند و می‌توانیم جلویشان را بگیریم و بگوییم با ماشین‌های عمومی بیایید، بتوانیم جلوی این خودروها را بگیریم.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر ادامه داد: همچنین خودروی پلاک معلولان به‌طورکلی از پرداخت هزینه در طرح ترافیک جدید معاف شدند و برای سهمیه دارها مانند معلولان، جانبازان و بیماران خاص با ضرایب جدیدی تسهیلات و امتیازاتی قائل شدیم.

    وی افزود: در کمیسیون حمل‌ونقل شورا این طرح نهایی شده است و یکشنبه آینده به صحن شورا می‌آید تا پس‌ازآن به فرمانداری برود و چنانچه تأیید شود، اجرایی خواهد شد.

    علیخانی در مورد اینکه آیا واقعاً این طرح در کاهش آلودگی هوا مؤثر است، گفت: نمی‌توانیم به‌طور قطع بگوییم تأثیر چشمگیری خواهد داشت؛ چراکه طرحی در یک منطقه نمی‌تواند بر کل تهران اثر بگذارد اما خب! با ایجاد مشوق‌هایی مانند اعمال معاینه فنی برتر، تخفیفات خودروهای هیبریدی می‌توانیم به‌عنوان راهکارهایی از این دست استفاده کنیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو