فونیکسریمکسبهتام

سایه سنگین گرانی برسر قطعه سازان خودرو

عصر خودرو- دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودروی ایران گفت: هم اکنون قطعه سازان داخلی خودرو، بالا‌ترین فشارهای گرانی مواد اولیه ناشی از افزایش نرخ دلار را تحمل می‌کنند.

سایه سنگین گرانی برسر قطعه سازان خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آرش محبی‌نژاد افزود: نوسانات شدید قیمت ارز موجب افزایش قیمت مواد اولیه بخش تولید در کشور شده است طوری که هم اکنون صنعت قطعه سازی از افت و خیز‌های شدید نرخ ارز روزهای بدی را برای تامین مواد اولیه سپری می‌کند.

    وی گفت: خودروسازان در شرایط فعلی حاضر به افزایش قیمت‌ها نیستند زیرا قیمت فروش محصولات این شرکت‌ها بنا به تصمیم شورای رقابت، ثابت است.

    محبی نژاد با اشاره به مقاومت شدید صنعت خودروسازی در خصوص افزایش قیمت قطعات افزود: قطعه سازان در شرایط حاضر با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند بنابراین می‌طلبد دولتمردان به این حوزه از صنعت کشور توجه جدی داشته باشند.
    دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو ایران گفت: با وجود همه این مشکلات خبرهای خوشی هم در راه است که تولید خودروی جدید پژو 301 با 60 درصد داخلی سازی، پژو 2008 با 50 درصد داخلی سازی و صادرات قطعات خودرو از جمله آن است.

    وی با بیان اینکه ایران‌خودرو تولید پژو 2008 را به صورت مشترک با فرانسه (پژو) آغاز کرده است، افزود: تولید انبوه پژو 301 نیز از سال آینده در کشور آغاز می‌شود.

    محبی نژاد ادامه داد: بحث رضایت مندی قطعه سازان حداقل از سوی طرف‌های خارجی به ویژه فرانسوی‌ها بسیار مهم است چرا که بحث صادرات قطعات خودرو از ایران را در دستور کار دارند.

    وی گفت: پروژه‌های بزرگی که شرکت‌های خودروساز فرانسوی بالاخص گروه خودروسازی پژو سیتروئن در کشورهای مانند الجزایر و... در دست گرفته بنا دارند عمده قطعات مورد نیاز خود را از ایران تامین کنند و این حرکت می‌تواند نوید خوشی به صادرات قطعه سازی در کشور باشد.

    محبی نژاد آغاز تولید با عمق ساخت داخل 40 درصد، شروع تولید با عمق صادرات محصول به میزان 30 درصد ارزش کل تولید داخل اعم از خودرو یا قطعه، انتقال دانش فنی و فناوری و سرمایه گذاری طرف خارجی در ایران را چهار پیش شرط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای همکاری با خودروسازان خارجی در کشور برشمرد.

    دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو ایران افزود: بر اساس این چهار پیش شرط، شرکت‌های خارجی یا شرکت‌های جوینت ونچر جدید برای تولید مشترک میان ایرانی‌ها و خارجی‌ها موظفند 30 درصد ارزش تولید (خودرو و قطعات) خود را صادر کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو