فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

طرح LEZ در تمام شهر تهران اجرایی می‌شود

اولین واحد سیار معاینه فنی رونمایی شد

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح LEZ در سراسر شهر تهران خبرداد و گفت: خودروها برای حضور در طرح LEZ باید معاینه فنی داشته باشند.

طرح LEZ در تمام شهر تهران اجرایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، محسن پورسید آقایی در مراسم رونمایی از اولین واحد سیار معاینه فنی خودرو و سامانه نوبت‌دهی آنلاین در کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در حال حاضر مراکز معاینه فنی ثابت در شهر تهران داریم اما مردم باید مسافت زیادی را طی کنند تا به این مراکز مراجعه کنند.

    وی ادامه داد: بر همین اساس 7 مرکز معاینه فنی سیار از کشور آلمان خریداری کرده‌ایم که امروز اولین مرکز آن افتتاح می‌شود و با کمک بخش خصوصی این اقدام صورت گرفته است.

    پورسید آقایی بیان داشت: بنابراین شهروندان به صورت منطقه‌ای می‌توانند از این مراکز سیار استفاده کنند.

    وی با اشاره به اینکه زمانی که برای معاینه فنی این خودروها در این مراکز طول می‌کشد یک ساعت است، گفت: براساس لایحه بودجه سال 97 طرح LEZ در سراسر کشور اجرایی می‌شود و باید تمامی خودروهایی که در این طرح حضور پیدا می‌کنند معاینه فنی داشته باشد و این موضوع سختگیرانه پیگیری می‌شود.

    معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه مراکز معاینه فنی سیار برای خودروهای CNG نیست، گفت: این دستگاه‌ها می‌توانند معاینه برتر و معمولی داشته باشند.

    پور سید آقایی درباره تفاوت طرح ترافیک جدید و فعلی اظهار داشت: در طرح ترافیک جدید 40 هزار نفر از مردم می توانند وارد محدوده شوند.
    وی با اشاره به اینکه دسترسی مردم به طرح ترافیک راحت‌تر شده است، گفت: قیمت طرح ترافیک نسبت به قبل کاهنده خواهد بود.
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بیان داشت: نرخ های ورود به محدوده طرح ترافیک در شورای شهر تهران در حال بررسی است. مردم می توانند زمان سفر را مدیریت کنند و از 13 هزار و 400 تا 36 هزار تومان به صورت حداقل و حداکثر قیمت آن است.
    پرسید آقایی بیان داشت: سهمیه خرید سالیانه طرح ترافیک نیز حذف شده است فقط مجوز سالیانه فروش می رود افرادی که شغلشان در محدوده است از این مجوز استفاده می کنند.



     

     

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط