فونیکسریمکسبهتام

باهنر:

موجود زنده به فضا فرستادیم اما مشکل خودروسازی را حل نکردیم

عصر خودرو- دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین می‌گوید: ما توانستیم که موجود زنده به فصا بفرستیم اما نتوانستیم مشکل خودرو را برطرف کنیم.

موجود زنده به فضا فرستادیم اما مشکل خودروسازی را حل نکردیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین شامگاه امروز (شنبه 7 بهمن) در نشست ماهانه این تشکل در دفتر جام در مورد شاخصه‌های کلی عملکرد نظام جمهوری اسلامی، گفت: مجموعه مسئولین اجرایی باید برنامه‌های را برای سال آینده برای کشف نقاط قوت و ضعف عملکرد انقلاب داشته باشیم و با مردم صحبت کنیم تا چراغ روشنی برای دهه آینده انقلاب به دست آوریم.

    وی افزود: بعد از نهضت امام و تلاش های عظیم ایشان 39 سال قبل نظام جمهوری اسلامی بنا شد یکی از دغدغه‌هایی که امام داشتند که در دیگر انقلاب‌ها نبود این بود که امام اصرار داشت حاکمیت به دست مردم برسد و بار اصلی نظام با دوش مردم گذاشته شود.

    باهنر عنوان کرد: بسیاری از نزدیکان امام و اعضای شورای انقلاب با این نظر امام در روزهای اول مخالف بودند و استدلالشان این بود که مردم در تظاهرات شعارهای خود را اعلام می‌کردند و دیگر نیازی به رفراندوم نیست اما امام قبول نکرد و در 12 و 13 فروردین رفراندوم برگزار شد و بعد از آن نیز قانون اساسی نوشته شد و بعد انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و بعد از ان نیز هر ساله ما یک انتخابات داشته‌ایم و به نظر مردم مراجعه شده است.

    دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، عنوان کرد: ما نظام مردم سالاری دینی را تشکیل دادیم و بعد از آن با توطئه‌های مختلفی مواجه شدیم و همه توطئه‌ها را دفع کردیم و بعد از جنگ نیز ساختار دفاعی خودمان را تقویت کردیم.

    وی تصریح کرد: امروزه هم یکی از دلایلی ناراحت ترامپ این است که چرا نفود منطقه ای ایران در حال افزایش است و این قدرت امنیتی و نظامی را هم مدیون رهبری مقام معطم رهبری بر این موضوع هستیم.

    باهنر گفت: یکی از عملکردهای خوبی که داشته‌ایم در بحث آموزش بوده است و این تا حدی است که امروز با حجم زیادی از فارغ التحصیلان مواجه‌ایم، اما بعضی‌ها فکر می کنند چون در آموزش از نظر کمی افزایش پیدا کرده است از نظر کیفی کاهش پیدا کرده است اما این حرف درستی نیست و می توان گفت در بسیاری از موارد در سطح بالای از علم قرار داریم و در دیگر رشته های فناوری دسته کمی از انرژی اتمی نداریم و در نانو ایران یکی از 5 کشوری است که استانداردهای نانو را تدوین می کنند.

    دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، اظهار داشت: در بخش پزشکی نیز پیشرفت‌های قابل توجهه‌ای داشته ایم و پزشکان ایرانی در بسیاری از کشور های جهان شناخته شده‌اند همچنین از نظر تعداد مهندسین نیز در رتبه 3,4 جهان هستیم.

    باهنر گفت: ما توانستیم که موجود زنده به فصا بفرستیم اما نتوانستیم مشکل خودرو را برطرف کنیم.

    وی عنوان کرد: ما نظام امنیتی را درست کردیم همچنین نظام سیاسی را هم تا حدی توانسته‌ایم درست کنیم البته نیاز به چند حزب قدرتمند داریم تا به درستی یک نظام مردمسالاری درست کنیم.

    باهنر با اشاره به ساختار اداری اشتباه کشور اظهار داشت: یکی از مشکلات ما این است ساختار اداری ما درست نشده و ژاپن با 150 میلیون جمعیت با 400 هزار کارمند اداره می‌شود اما ایران با 80 میلیون نفر جمعیت با 3 میلیون کارمند هم اداره نمی شود.

    دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: بعضی‌ها می‌گویند که رفاه ما نسبت به قبل از انقلاب کاهش پیدا کرده است اما این ظلم به نظام است شاید اختلاف طبقاتی در میان بعضی طبقات بیشتر شده باشد اما در همه‌ طبقات میزان مصرف ما 7 تا 8 برابر شده است. همین تهران اگر دو روز تعطیل بشود جاده ها بسمت شمال شلوغ می‌شود البته در این جاده همه نوع ماشین است که اکثر پراید و پژو یعنی ماشین مردم عادی است.

    وی افزود: درست از مصرف ما از ابتدا انقلاب 7 تا 8 برابر افزایش یافته است اما تولید ما از ابتدای انقلاب 2.7برابر شده است.

    باهنر با اشاره به اینکه دولت بیش از 700 هزار میلیارد تومان بدهکار است و صندوق های بازنشستگی مشکلات زیادی دارند، گفت: بعضی از بانک ها هم تراز مالیشان قرمز است و با تراز‌های صوری ترازشان مثبت اعلام می‌کنند.

    وی عنوان کرد: بعضی پاسخگویی ها به مطالبات مردم پاسخگویی درست نیست و رؤسای جمهور فقط کارهایی که مسکن است را انجام می‌دهند دولت نهم و دهم هم خیلی از این کارها را انجام داد ولی سرمایه ای را برای کشور نیفزود و رسانه ها همه دست به دست هم می‌دهیم و در انتخابات مطالبات مردم را بالا بردیم.

    باهنر تصریح کرد: در همین اغتشاشات اخیر یکی از عامل های اصلی تحریک تریبون های رسمی کشور بودند، به گونه‌ای که دولت و صدا وسیما به هم ایراد می گرفتند و همچنین دیگر دستگاه ها همین طور بهم ایراد می گرفتند..

    وی گفت: در چهل سال گذشته میانگین رشد اقتصادی ما 3.2 درصد بوده است اما متاسفانه رشد سرانه تقریبا صفر درصد بوده است.

    باهنر در پایان عنوان کرد: ما امروز 8 میلیون بشکه نفت و معادل آن گاز تولید می کنیم که 3 میلیون بشکه را صادر کرده و 5 میلیون بشکه را در کشور مصرف می‌کنیم لذا در شدت مصرف انرژی در در دنیا رتبه تک رقمی داریم که می توانیم با یک مدیریت درست این مصرف را به 3 میلیون بشکه برسانیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو