فونیکسریمکسبهتام

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران:

۲۲درصد از حمل و نقل شهری در قلمرو تاکسی‌ها است

عصر خودرو- معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: در حوزه امور مناطق پرتال اطلاع رسانی نداشتیم که تا پایان ماه راه اندازی و خلا گذشته در ارتباط با رسانه رفع می شود.

۲۲درصد از حمل و نقل شهری در قلمرو تاکسی‌ها است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، حسن رباطی در نشست خبری با اصحاب رسانه که برای نخستین بار در 12 سال اخیر برگزار می‌شد؛ در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد شاخص های انتخاب شهرداران مناطق اظهار کرد: شهرداری تهران با توجه به سیاست های کلان در مورد انتخاب شهرداران مناطق 22 گانه از میان افراد با تجربه کسانی را به عنوان سکان داران مناطق انتخاب کرد که دارای تجربه و تخصص کافی در شهرداری تهران بوده اند.

    وی افزود: از مدت آغاز به کار مدیریت جدید شهری 15 شهردار جا به جا شده اند که اغلب از کارشناسان، مدیران میانی و شهرداران قبل بودند تا بتوانند در این دوره سخت مدیریتی، به لحاظ وجود تنگناهای بسیار در شهرداری به خوبی عمل کنند.

    مدیریت شهری به قول و تعهد خود با شهروندان پایبند است

    معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران تصریح کرد: بر این اساس، نگاه شهرداری تهران این است که افرادی که به عنوان شهردار فعالیت می کنند باید به امور شهری و ماموریت های شهرداری تهران آشنا باشند؛ چراکه در این دوره فرصت آموزش یا ورود افراد ناآشنا به این حوزه را نداریم. بنابراین، شهرداران از بدنه شهرداری مدیریت مناطق را بر عهده گرفته اند.

    وی با اشاره به ارزیابی مستمر شهرداران، معاونان و کارشناسان نواحی اظهار کرد: در حوزه امور مناطق در سه دوره 4 ماهه شهرداران مناطق، نواحی و معاونان مناطق براساس شاخص ها ارزیابی شده و براساس بارم تا زمانی که احساس کنیم خدمات شایسته ای را به شهر و شهروندان ارائه می دهند، انجام وظیفه کنند و اگر ضعف داشته باشند یا خود باید کناره گیری کنند یا ما با کسی رودربایستی نداریم.

    رباطی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در فضای مجازی اسامی افرادی به عنوان شهردار جدید برخی از مناطق عنوان شده و سپس تکذیب می شود و باز هم همان افراد انتصاب می شوند، گفت: برخی از افراد از دستگاه های مختلف به شهرداری مامور می شوند و رایزنی هایی در این حوزه صورت می گیرد، حوزه شهرداری حوزه ارتباط و مراوده ای است و اگر شهرداری به این نتیجه نرسد که این افراد کارامدتر و سودمندتر از مدیر قبلی باشد، این موضوع را نمی پذیرد. شهردار تهران به سوگندی که خورده پایبند است و در بحث انتصابات و ارائه سند تحول شاهد بوده ایم که رسانه ها را محرم خود می داند.

    راه اندازی پرتال اطلاع رسانی مناطق تا پایان بهمن ماه

    معاون شهردار تهران با اشاره به خلا اطلاع رسانی در حوزه امور مناطق تصریح کرد: در حوزه امور مناطق پرتال اطلاع رسانی نداشتیم که تا پایان ماه راه اندازی و خلا گذشته در ارتباط با رسانه رفع می شود.

    وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص تفاوت میان مشاهدات مردمی و ادعاهای مسئولان در مورد عملکرد دستگاه های مرتبط و اینکه چرا هنوز بعد از 24 ساعت شهروندان با مشکلات حاصل از بارش برف دست و پنجه نرم می کنند، اذعان کرد: شهر تهران 630 کیلومتر مربع وسعت قلمرویی دارد. سیاست کلان در ساعات اولیه بارش این بود که ستادی تشکیل شود تا شهرداران مناطق، سازمان های اجتماعی و حمل و نقل و ترافیک به انجام وظایف خود بپردازند.

    تلاش کردیم تا شریان‌های اصلی باز نگه داشته شوند

    رباطی با بیان اینکه تلاش کردیم تا شریان های اصلی باز نگه داشته شوند، ادامه داد: برخلاف سال های 83، 86 و 95 توانستیم این ماموریت را به نحو احسنت انجام دهیم و شریان های اصلی تمام مدت به طور کامل باز بود و امروز نیز ماموریت اصلی شهرداری بازنگهداشتن شریان های درجه دو و سه است.

    معاون امور مناطق با اشاره به شکستن درختان گفت: تهران 2 هزار و 222 بوستان دارد که این تعداد بسیار زیادی است. شهردار نیز توئیت زیبایی گذاشت و در آن از جوانان خواست در سبک کردن بار درختان همکارانمان را یاری کنند. تمام تلاش خود را کردیم تا شهروندان از این نعمت الهی با شور و شعف کمال استفاده را ببرند.

    رباطی درباره موضوع حمل و نقل و ترافیک گفت: از شنبه تا امروز(دوشنبه) به طور مستمر در شرکت کنترل ترافیک که حدود 2 هزار دوربین در سطح شهر دارد، مشغول ساماندهی وضعیت مسافران بودیم. باید در نظر داشته باشیم که مترو تنها 9 درصد و اتوبوسرانی 10 درصد از بار سفرهای درون شهری پایتخت را بر دوش دارد. 22 درصد از حمل و نقل درون شهری را تاکسی هایی برعهده دارند که همگی از آن مالکان شخصی هستند.

    هیچ قانونی نیست که به اعتبار آن از صاحب تاکسی بپرسیم چرا کار نمی کنید؟

    وی با بیان اینکه وقتی یک راننده تاکسی به این نتیجه می رسد که رانندگی در خیابان های یخ زده ممکن است به ماشینش صدمه بزند تصمیم می گیرد خدمت رسانی نکند، افزود: از آنجا که شهرداری مالک تاکسی ها نیست و صرفا شان نظارتی دارد، تنها در بحث نرخ می تواند، نظارت داشته باشد و مرخصی بین شهری را کنترل می کند. ولی زمانی که صاحب خودرو نمی خواهد، زیر برف و باران کار کند هیچ قانونی نیست که به اعتبار آن از او بپرسیم چرا کار نکردید؟

    رباطی ادامه داد: اساسا در روزهای بارانی سیستم های حمل و نقل خصوصی چندان انگیزه ای برای سرویس دهی ندارد. فرض کنیم 6 هزار اتوبوس داریم، سیاست حمل و نقل شهرداری تهران این است که در زمان پیک تمام این ناوگان روی خط حاضر باشند و به خدمات دهی بپردازند اما این تنها بخشی از ظرفیت حمل و نقل شهری است و قسمت اعظم دیگر به بخش خصوصی مربوط می شود.

    وی با تاکید بر اینکه جا دارد از مهندس مقیمی مقام سیاسی استان تهران تشکر کنیم، گفت: با تشریک مساعی او و با تعطیل کردن مراکز آموزشی توانستیم، بخش بزرگی از جابه جایی های درون شهری را کاهش دهیم که تاخیر در شروع ساعت اداری نیز کمک کرد ترافیک را بهتر ساماندهی کنیم. شهرداری تهران تنها 20 درصد از حمل و نقل درون شهری را برعهده دارد و سعی می کند این مقدار را به بهترین شکل مدیریت کند.

    تکذیب استعفای 2 شهردار منطقه

    معاون شهردار تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگارن درباره شایعه استعفای دو نفر از شهرداران مناطق تصریح کرد: گویا قبل از اینکه شهرداری تهران به موضوعی فکر کند، در شبکه های مجازی به اشکال مختلف به آن پرداخته می‌شود. ما این موضوع را تکذیب می‌کنیم.

    وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه هزینه اجرایی پروژه ها در کدام مناطق نامتوازن است، گفت: بعضی پروژه ها فرامنطقه ای هستند مثل بزرگراه صیادشیرازی یا ارتش که در یک منطقه هستند، اما ارتباط موضوعی به تمام شهر دارند. در شهرداری نگاه محله محور داریم و می خواهیم با بازبینی برنامه پنج ساله 1397 تا 1402 به عدالتی که لازم است در هزینه اجرایی پروژه ها وجود داشته باشد، برسیم.

    رباطی در پاسخ به سوالی در رابطه با وضعیت اردوگاه شهید میرحسینی عنوان کرد: این اردوگاه در منطقه 22 قرار دارد و پیش از آنکه توسط مدیریت پیشین شهرداری در اختیار یک نهاد نظامی قرار گیرد، از آن شهرداری بود و از آن به عنوان یک مکان رفاهی و آموزشی برای کارمندان شهرداری استفاده می شد. این مکان به صورت موقت در اختیار آن نهاد نظامی قرار گرفته بود و ما پیگیر هستیم که در ادامه مکاتباتی که با مقامات ارشد نظامی داشته ایم، آن را به شهرداری برگردانیم.

    معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در مورد عملکرد شهرداری در بخش برف روبی طی دور روز اخیر گفت: عوامل شهرداری با تمام قوا تلاش کردند با بازسازی شریان های اصلی، فرعی و پیاده راه ها شهروندان مشکلی در انجام فعالیت های روزمره خود نداشته باشند و انتقاداتی که در برخی حوزه ها به شهرداری وارد می شد در مورد شریان های دو و سه بود که از امروز تلاش می کنیم اقدامات موثری در این حوزه صورت گیرد.

    نظام انتصابات شهرداری با نگاه معاونت منابع انسانی است
    وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص رویکرد شهرداری نسبت به فعالیت تاکسی های اینترنتی تصریح کرد: براساس قانون متولی حمل و نقل داخل شهر، شهرداری ها هستند. مدیریت جدید شهری در مورد فعالیت این تاکسی ها به صورت حمایتی بوده و با لحاظ نظارت پذیری آن ها از طریق سازمان تاکسیرانی از فعالیت آن ها در جهت رفاه بیشتر، هزینه کم تر و خدمات بهینه در قالب بخش خصوصی استقبال نیز می کنیم. 

    معاون شهردار تهران در مورد حادثه سقوط درختان بر روی خودروها تصریح کرد: اگر خودروها دارای بیمه بدنه باشند، سازمان های بیمه گر نسبت به پرداخت آن رسیدگی خواهند کرد و اگر عامل حادثه درختان شهرداری باشد با درخواست مالک خودرو و تنظیم شکایت به راهنمایی و رانندگی از طریق شورای حل اختلاف و شهرداری مناطق موضوع رسیدگی شده و پیمانکاران فضای سبز مکلف به تامین خسارت خواهند بود.

    رباطی درباره برخی انتصابات در معاونت امور هماهنگی مناطق به شهرداری تهران اظهار کرد: نظام انتصابات شهرداری تهران براساس نگاه معاونت توسعه منابع انسانی صورت گرفته و کمیسیونی با عنوان انتصابات که هیچ قرابتی با شهرداری نداشته و اساتید دانشگاه ها افراد را مورد ارزشیابی قرار می دهند در مورد افراد تصمیم گیری می شود.

    آقازاده بودن استفاده از رانت برای انتصاب ها نیست

    وی با بیان اینکه مفهوم آقازاده بودن استفاده از رانت برای انتصاب ها نیست، عنوان کرد: به عنوان نمونه اگر رانتی بود در شورای عالی اصلاحات برای فرد آقازاده مورد استفاده قرار می گرفت در حالی که این فرد تنها به علت تشابه اسمی و رابطه پدر و فرزندی از لیست 42 نفر اصلاح طلبان انصراف داده است.

    معاون شهردار تهران با اشاره به استقبال معاونت هماهنگی و امور مناطق از اعلام فراخوانی در سیستم داخلی برای انتخاب افراد در رده های شهردار نواحی خاطرنشان کرد: به زودی فراخوانی در سیستم داخلی شهرداری با تولیت حوزه منابع انسانی داده می شود تا افرادی که پتانسیل تخصصی برای اداره شهر و خدمت در سطوح مدیریتی درخواست خود را ارائه دهند.

    رباطی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر انتقادات شهروندان در مورد عملکرد شهرداری تهران در برف روبی روزهای اخیر گفت: دلیل بخشی از این انتقادات این است که سیستم برف روبی شهرداری تهران با تکنولوژی روز دنیا همراه نیست و تنها 44 درصد ماشین آلات برف روبی مکانیزه هستند. بخش دیگر فعالیت ها مربوط به پیمان کارانی است که در حوزه خدمات شهری و فضای سبز فعالیت می کنند.

    امسال با 30 درصد کسری بودجه مواجه بودیم

    وی با اشاره به اینکه شهرداری در گذشته در انجام برخی از وظایف خود تعلل کرده و ماموریت های غیرمرتبطی را انجام داده است، بیان کرد: بر اساس سیاست های کلان مدیریت شهری جدید انجام ماموریت هایی که وظیفه شهرداری تهران است در اولویت قرار دارد، به طوریکه در بودجه سنواتی سال 97 اعتبار مواردی که در خارج از وظیفه شهرداری است، در بودجه سنواتی مناطق دیده نشده است.

    معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در مورد بودجه سال 96 شهرداری نیز گفت: میانگین درآمدهای نقدی و غیرنقدی شهرداری تاکنون کمتر از 70 درصد محقق شده است و این یعنی امسال با 30 درصد کسری بودجه مواجه بوده ایم. بنابراین، براساس منابع برای اقدامات شهرداری تصمیم گیری می شود که در درجه اول مباحث جاری و در درجه بعد بحث های توسعه ای مورد توجه قرار می گیرد.

    رباطی در پایان با اشاره به اینکه تهران 57 محل محروم در 22 منطقه دارد، خاطر نشان کرد: در برنامه 5 ساله سوم و بودجه سال 97 نگاه مدیریتی شهری محله محوری بوده است و در مورد بودجه نیز امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب در جهت رفع محرومیت ها اقدام کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو