فونیکسریمکسبهتام

معاون شهرداری تهران خبر داد

برف‌روبی و بازگشایی معابر فرعی تهران از امروز

نحوه پرداخت خسارت به شهروندان متضرر

عصر خودرو- معاون شهرداری تهران اشاره به بارش ۳۰ سانتیمتری برف در شهر تهران گفت: همکاران ما در مجموعه شهرداری تهران تمام توان خود را به کار گرفتند که مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود ولی برای بازگشایی شریان‌های دو و سه شهر از امروز عملیات آغاز شده است.

برف‌روبی و بازگشایی معابر فرعی تهران از امروز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، حسن رباطی در نشست خبری امروز دوشنبه در خصوص فعالیت دو روز گذشته مجموعه شهرداری تهران برای برف روبی و بازگشایی معابر سطح شهر تهران و همچنین جمع‌آوری شاخه‌های شکسته درختان در سطح شهر گفت: 1200 دستگاه خودروی سنگین، سبک و نیمه سنگین در حوزه برف روبی معابر سطح شهر تهران به کار گرفته شده که از این میان 527 دستگاه مکانیزه هستند. قطعا تجهیزات موجود در این حوزه با تکنولوژی روز هماهنگ نیستند و ما از تکنولوژی عقب هستیم.

    حذف ماموریت‌های غیرذاتی شهرداری تهران در بودجه 97

    وی افزود: باید بسیاری از ماموریت‌های غیرذاتی شهرداری تهران حذف شود که این کار در تدوین بودجه سال آینده مناطق شهرداری تهران انجام شده است. تلاش خواهیم کرد آنچه که در حوزه تجهیزات در مناطق نیازمند آن هستیم با بهتر شدن شرایط مالی امکان تامین آنها را فراهم کنیم تا در سنوات آینده شرمنده شهروندان تهرانی نباشیم.

    معاون شهرداری تهران ادامه داد:  همه این کمبود و نیازها در حوزه تجهیزات در شرایطی اتفاق می‌افتد که مدیریت شهری جدید حتی در پرداخت حقوق پرسنل خود با مشکل مواجه شده‌اند.

    استخدام 13 هزار نفر در شهرداری در ماه‌های منتهی به انتخابات

    وی با اشاره به اینکه برای انجام هر خدماتی در سطح شهر نیازمند نیروهای متخصص همراه با توانایی مرتبط هستیم، افزود: زمانی که همه چیز در مدیریت شهری سیاسی می‌شود به شکلی که در ماه‌های منتهی به انتخابات قبلی حدود 13 هزار نفر وارد مجموعه پرسنل شهرداری تهران می‌شود مشکلات بسیاری را همراه دارد. این در حالیست که این موضوع در سنوات گذشته نیز تکرار شده بود.

    وی تاکید کرد: همه این شرایط سخت زمانی اتفاق می‌افتد که از فروردین سال جاری تا به امروز میانگین درآمدهای نقد و غیرنقد شهرداری تهران کمتر از 70 درصد محقق شده و در حقیقت ما با کسری 30 درصدی بودجه مواجه بودیم. طبیعتا در این شرایط باید ابتدا هزینه‌های جاری را پرداخت کنیم و پس از آن به بخش توسعه‌ای بپردازیم اما این قول را می‌دهیم که با بهتر شدن شرایط مالی به سمت به روز کردن تجهیزات و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین حرکت کنیم. لذا امیدواریم تا سال آینده بتوانیم کمبود تجهیزات را به ویژه در حوزه برف روبی معابر سطح شهر تامین کنیم.

    معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا اگر درختان سطح شهر به موقع هرس می‌شدند باز هم شاهد این میزان از شکستگی درختان بر اثر بارش برف بودیم یا خیر؟ گفت: برخی درختان سوزنی برگ در سطح شهر تهران هیچ گاه هرس نمی‌شوند اما مجموعه سازمان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران باید نسبت به سربرداری این درختان اقدام می‌کرد. این سازمان باید این اقدام را انجام می‌داد تا در بارش برف سرمایه‌های شهر یعنی درختان آسیب وارد نمی‌شد. قطعا این موضوع باید مد نظر قرار گرفته شود و تذکر لازم نیز به سازمان پارک‌ها و پیمانکاران فضای سبز شهر تهران داده خواهد شد.

    برف‌روبی و بازگشایی معابر فرعی تهران از امروز

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن اشاره به بارش 30 سانتیمتری برف در شهر تهران گفت: همکاران ما در مجموعه شهرداری تهران تمام توان خود را به کار گرفتند که مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود ولی برای بازگشایی شریان‌های 2 و 3  شهر از امروز عملیات آغاز شده که متاسفانه با کمی تاخیر همراه بوده ولی باید این نکته را در نظر گرفت که بارش برف تا شب گذشته ادامه داشت و اولویت اول ما نیز حوزه حمل و نقل و شریان‌های اصلی و فرعی و فضای سبز شهر بوده است. قطعا همکاران ما امروز نیز در سطح شهر فعال خواهند بود و نسبت به بازگشایی معابر اقدام خواهند کرد.

    پرداخت خسارت به شهروندان متضرر درصورت قصور شهرداری

    رباطی در خصوص خسارت وارده به شهروندان بر اثر شکسته شدن درختان ناشی از سنگین شدن بر اثر بارش برف، گفت: شهروندانی که بر اثر افتادن شاخه درختان بر روی خودروهایشان متحمل آسیب شدند اگر خودرو بیمه باشد قطعا موضوع از طریق شرکت‌های بیمه رسیدگی می‌شود و خسارت پرداخت خواهد شد و بعدا این شرکت‌ها اگر علت وقوع حادثه درختان باشد مطالبات خود را از شهرداری دریافت می‌کنند و اگر علت وقوع حادثه بارش برف و نزولات آسمانی باشد به شهرداری مرتبط نخواهد بود. به هر ترتیب با درخواست مالک خودرو و تنظیم شکایت و مراجعه به پلیس راهنمایی و رانندگی شهرداری‌های مناطق مکلف خواهند بود که پیمانکاران خود را موظف کنند نسبت به تامین خسارت شهروندان اقدام کنند. قطعا آنچه که به شهرداری تهران مرتبط است شهرداری در قبال آن پاسخگو خواهد بود.

    رباطی افزود: در بخش حمل و نقل عمومی در سطح شهر تهران نیز با همکاری که توسط استانداری تهران شد و جای تقدیر از استاندار تهران دارد توانستیم پاسخگوی نسبی شهروندان باشیم. ناوگان ریلی توانست بخشی از مسافرانی را جابجا کند و ناوگان اتوبوسرانی نیز از تمام ظرفیت خود برای جابجایی شهروندان استفاده کرد. قطعا بخشی از جابجایی‌های انجام شده در این روزها مربوط به دانش آموزان بود که با توجه به اینکه شرایط عادی وجود نداشت درخواست کردیم روز گذشته و امروز تمامی مقاطع مختلف تعطیل اعلام شوند که خوشبختانه با همکاری استانداری تهران این امر محقق شد. البته بخشی از مشکلاتی که برای شهروندان در این گروه وجود داشت مربوط به برودت هوا و سرخوردگی بود که در این زمینه نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته و خواهیم گرفت که بتوانیم عبور و مرور شهروندان را تسهیل کنیم. در حوزه تاکسیرانی نیز باید به این نکته توجه داشته باشیم که مالکیت شرکت‌های تاکسیرانی خصوصی و ما هیچ مدیریتی بر مالکیت تاکسی‌ها نداریم.

    معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در پاسخ به سوالی در خصوص انتصابات و جابجایی مدیران شهرداری تهران و انتشار آن در شبکه‌های مجازی گفت: تغییر و جابجایی در مدیران مناطق پنج و شش تهران را تکذیب می‌کنم.

    وی در خصوص حضور آقازاده‌ها در پست‌های مدیریتی شهرداری تهران نیز تصریح کرد:‌ قطعا دوستانی که به کار گرفته می شوند افرادی با سوابق طولانی و بعضا بیش از 12 سال است که با شهرداری تهران همکاری داشته‌اند.

    وی به صورت مشخص به مدیرکل امور هماهنگی مناطق شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: آقای موسوی پدرشان جزو اعضای شورای عالی اصلاحات بودند که پیش از این در شهرداری‌های مناطق 6 و 22 به عنوان مشاور شهردار همکاری داشتند. برای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران نیز کاندیدا بودند و جزو لیست 42 نفره قرار بود که باشند. اما در حالیکه همه شرایط تجربی تحصیلی و حتی جوان گرایی را داشتند خودشان کناره گیری کردند.

    وی تاکید کرد:‌ نظام انتصابات در شهرداری تهران به این صورت است که کمیسیون انتصاباتی وجود دارد که در آن دوستان نظارتی نیز حضور دارند. لذا دوستانی که معرفی می‌شوند تا در مجموعه شهرداری تهران به کار گرفته شوند سوابق‌شان توسط این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    رباطی با اشاره به اینکه آقای موسوی ابتدا قرار بود به عنوان مشاور در مجموعه حضور پیدا کنند، افزود: بعدا ایشان به عنوان مدیرکل امور هماهنگی مناطق به کار گرفته شدند و در کمیسیون انتصابات نیز با ایشان مصاحبه شد. کمیسیونی که تعدادی از اساتید دانشگاه در آن حضور دارند و غرابتی را شهرداری تهران ندارند. در نتیجه مصاحبه این کمیسیون با آقای موسوی عنوان شده که ایشان فردی توانمند دارای ذهنی تحلیلگر، پایبند به اصول اخلاقی و با توانایی مدیریت افراد هستند.

    وی تاکید کرد: قطعا برای انتخاب مدیران میانی شهرداری تهران برابر اظهار نظر پیشین شهردار تهران فراخوانی از داخل مجموعه شهرداری با شرایط مشخصی انجام خواهد شد تا افرادی که خود را در  سطح شهردار ناحیه می‌دانند اعلام آمادگی کنند تا پس از بررسی سوابق و تجربیات آنها در کمیسیون انتصابات نسبت به بهره‌گیری از توان آنها اقدام شود.

    نگاه مدیریت شهری جدید محله محوری خواهد بود

    وی در خصوص اجرای پروژه‌ها با میزان بودجه‌های متفاوت در سطح مناطق گفت: برخی پروژه ها فرامنطقه‌ای هستند و بر همه شهروندان تهرانی تاثیر می‌گذارند. نگاه مدیریت شهری در این دوره توجه به موضوع محله محوری است و با توجه به مشکلات موجود در محلات و اقدام برای حل آنها پروژه‌ها را در سطح مناطق تعریف خواهد کرد تا به این ترتیب علاوه بر رعایت عدالت اجرای پروژه‌ها بر اساس نیاز محلات انجام شود.

    رباطی در خصوص توجه به محلات محروم تهران، گفت: همه تلاش مدیریت شهری برداشته شدن محرومیت از مناطق است. عمده‌ترین مشکل شهرداری‌ها باید در سطح مناطق احصا شود و تعریف پروژه‌ها نیز نسبت به این نیازها انجام شود. برابر برنامه پنج ساله شهرداری تهران با بودجه سال آینده نگاه مدیریت شهری جدید محله محوری خواهد بود و تنظیم برنامه‌ها و بودجه نیز بر این روال خواهد بود. تا بر اساس نیاز محلات نسبت به رفع محرومیت‌های آنها اقدام کنیم.

    وی در خصوص از دسترس خارج شدن سامانه 137 شهرداری تهران ظرف دو روز گذشته با اشاره به اینکه این سامانه می‌تواند در هر لحظه پاسخگوی 120 تماس تلفنی شهروندان باشد افزود: موضوع از دسترس خارج شدن این سامانه ظرف دو روز گذشته مورد رصد رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران قرار گرفت اما با توجه به اعلام ما برای تماس شهروندان نسبت به رفع یخ زدگی و برف روبی معابر با سامانه‌های 137 و 1888 تعداد تماس‌های شهروندان با این سامانه‌ها افزایش پیدا کرد که نیاز است نسبت به ارتقای تجهیزات نرم افزاری این سامانه‌ها نیز اقدامات لازم انجام شود.

    معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه شهرداری تهران توجه ویژه‌ای نسبت به انتخاب شهرداران مناطق 22 گانه از میان افراد با تجربه دارد افزود: تلاش کرده‌ایم در انتخاب شهرداران مناطق تجربه و تخصص کافی را برای آنها مد نظر قرار دهیم. از مدت آغاز به کار مدیریت جدید شهری 15 شهردار جابجا شده‌اند که اغلب آنها از کارشناسان،‌ مدیران میانی و شهرداران قبلی بوده‌اند تا بتوانند در این دوره سخت مدیریتی بهترین عملکرد را داشته باشند.

    وی ادامه داد: بر این اساس نگاه شهرداری تهران این است که افرادی که به عنوان شهردار فعالیت می‌کنند باید به امور شهری و ماموریت‌های شهرداری تهران آشنا باشند. چرا که در این دوره فرصت آموزش یا ورود افراد ناآشنا به این حوزه وجود ندارد.

    رباطی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری به تعهدات خود به شهروندان پایبند است، افزود: برخی از افراد از دستگاه‌های مختلف به شهرداری مامور می‌شوند و رایزنی‌هایی در این حوزه صورت می‌گیرد. حوزه شهرداری، حوزه ارتباط و مراوده‌ای است و اگر شهرداری به این نتیجه نرسد که این افراد کارآمدتر و سودمندتر از مدیرقبلی باشند این موضوع را نمی‌پذیرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو