فونیکسریمکسبهتام

بیش از ۲۰۰ مسافر در جاده های استان اردبیل امداد رسانی شدند

عصر خودرو- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: با تلاش امدادگران هلال احمر به بیش از ۲۰۰ سرنشین خودروهای گرفتار در گردنه های برفگیر این استان امداد رسانی شد.

بیش از ۲۰۰ مسافر در جاده های استان اردبیل امداد رسانی شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا ، بهرام غیبی روز سه شنبه در بازدید از پایگاه امداد و نجات جاده ای گردنه الماس واقع در راه ارتباطی خلخال به اسالم افزود: مسافران در اقامتگاه های موقت اسکان یافته و پس از آرام شدن شرایط جوی به مقاصد خود هدایت شدند.
    وی گفت: هم اکنون 300 امدادگر در قالب 30 تیم امداد و نجات ، 12 تیم ثابت و 18 تیم سیار با استفاده از 30 دستگاه خودرو آمبولانس و ست نجات در راه های ارتباطی استان از جمله گردنه های سخت و برفگیر صائین ، حیران ، الماس و لنگان در خدمات رسانی به مسافران فعالیت دارند.
    او اظهار کرد: در سه روز گذشته خدمات مختلف از جمله اسکان موقت ، پذیرایی از مسافران ، ارائه پتو و لوازم گرم زمستانی و هدایت مسافران از طریق این گروه ها به مسافران و در راه ماندگان ارائه شد.
    غیبی افزود: امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز آماده خدمات رسانی در مواقع نیاز بوده و در صورت نیاز شهرستان های استان از امداد هوایی برای امداد رسانی استفاده خواهد شد.
    وی از تلاش امدادگران پایگاه امداد و نجات جاده ای گردنه الماس خلخال در امداد رسانی مطلوب به در راه ماندگان جاده خلخال به اسالم قدردانی کرد.
    او گفت: کسب رتبه برتر کارگروه تخصصی امداد و نجات با مدیریت جمعیت هلال احمر در بین کار گروه های 14 گانه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خلخال در سال جاری و کسب نمره ممتاز در ارزیابی کارگروه های تخصصی زیرمجموعه این شورا افتخاری جدید بر افتخارات امدادگران هلال احمر خلخال افزود.
    و همچنین از در حال اجرا بودن پروژه ساخت پایگاه جدید جاده ای امداد و نجات این جمعیت در گردنه الماس خلخال خبرداد و افزود: با پایان فاز اول عملیات اجرایی این پروژه با صرف اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال و تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل
    آن ساختمان پایگاه امداد و نجات جدید گردنه الماس در سال آینده افتتاح شود.
    اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.
    هشت گردنه سخت گذر و برف گیر به نام های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسالم در راه های ارتباطی این استان قرار دارند.
    اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود از نقاط سردسیر ایران محسوب می شود و از وضعیت جوی بسیار متغیر برخوردار است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو