فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا وزیر آلمانی را به بروکسل کشاند

عصر خودرو- در پی تشدید اختلافات بین بروکسل و برلین بر سر مسئله آلودگی هوای شهرهای این کشور، وزیر محیط زیست آلمان برای توضیحات به بروکسل فراخوانده شد.

آلودگی هوا وزیر آلمانی را به بروکسل کشاند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، آلمان امروز قرار است یک دیدار بحران در بروکسل با حضور "باربارا هندریک"، وزیر محیط زیست آلمان درباره آلودگی هوای شهرهای آلمان در بروکسل برگزار شود. این دیدار احتمالا آخرین فرصت آلمان است تا از شکایت بروکسل در برابر دادگاه اروپایی جلوگیری کند.

    به این ترتیب در راستای پرداختن به مناقشات طولانی مدت درباره سطح بالای اکسید نیتروژن در شهرهای آلمان وزیر محیط زیست آلمان امروز شخصا به بروکسل سفر می کند.

    در این دیدار وزیر محیط زیست آلمان باید به کمیسیون اتحادیه اروپا توضیح دهد که چگونه استانداردهای اتحادیه اروپا برای اکسید نیتروژن در آینده در شهرهای آلمان رعایت می شود.

    "کارمنو وللا"، کمیسر محیط زیست اتحادیه اروپا مجموعا 9 کشور اتحادیه اروپا که سال هاست در این راستا قوانین اتحادیه اروپا را نقض می کنند به بروکسل دعوت کرده است. این کشورها عبارتند از اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، مجارستان، رومانی، جمهوری چک و اسلواکی. 

    وسایل نقلیه دیزلی به عنوان یک عامل مهم برای ایجاد آلودگی هوا مطرح هستند. دولت آلمان تلاش می کند این مسئله را بدون ممنوعیت تردد این گونه وسایل نقلیه حل کند اما سال هاست که نتوانسته این مسئله را تحت کنترل درآورد.

    آلودگی هوا عامل بسیاری بیماری های تنفسی و گردش خون است. بر اساس اطلاعات کمیسر محیط زیست اتحادیه اروپا سالانه بیش از 400 هزار نفر اروپایی به دلیل کیفیت بد هوا می میرند. کمیسیون اتحادیه اروپا باید در این امر مداخله کند.

    وزیر محیط زیست آلمان باید در این دیدار نه تنها اعلام کند که چرا هوا در بسیاری شهرهای آلمان همچنان آلوده است بلکه باید توضیحاتی درباره رویکردهای صنعت اتومبیل کشور خود ارائه دهد.

    اتحادیه های حمایت از محیط زیست آلمان اقدامات دولت  در راستای مبارزه با آلودگی هوا را ناکافی می داند. این اتحادیه ها و برخی احزاب آلمانی از جمله حزب سبز آلمان فشارها در این راستا بر دولت را افزایش می دهند.

    انجمن شهری آلمان هم از صنعت خودروسازی اقدام سریع در این راستا را درخواست کرده و اعلام کرده است که اعلام اتحادیه اروپا مبنی بر شکایت کردن از آلمان در این باره در دادگاه اروپایی نشان از جدی بودن شرایط دارد. انتشار اکسید نیتروژن باید با بیشترین سرعت کاهش یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو