فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی بورس -خودرو

افت ۱۵۶ واحدی شاخص خودرویی ها

عصر خودرو- در هفته کاری منتهی به ۱۱ بهمن ماه سال ۹۶ شاخص گروه خودرو از رقم ۱۶ هزار و۳۷۸ واحد در شروع هفته به رقم ۱۶ هزار و ۲۲۲ واحدی رسید،بنابراین می توان گفت شاخص خودروییها در هفته ای که گذشت با افت ۱۵۶ واحدی همراه بوده است.

افت ۱۵۶ واحدی شاخص خودرویی ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در جریان معاملات این هفته، تعداد 118میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش 16 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب 25 و 23 درصد افت را نشان می‌دهد.
    اولین روز هفته؛ در میانه بازار خپارس در منطقه حمایتی محکم، مثبت کامل و صف خرید شد که جو گروه را نیز مثبت کرد. همینطور نمادهای قطعه ساز خکار و خشرق صف خرید بودند درحالیکه خپویش و خفنر صف فروش و منفی کامل بودند.نمادهای خودرو و خساپا نیز در پایان معاملات قیمت هر سهمشان به نرخ 2,915 ریال و 876 ریال رسیدند.
    روز یکشنبه، خودرو صفر مثبت (0.45 درصد مثبت) در قیمت پایانی 2,928 ریال به کار خود پایان داد و خساپا حوالی صفر منفی (0.42 درصد منفی) به 872 ریال رسید. مورد اقبال ترین سهم گروه خشرق با رشد مثبت کامل و صف خرید در قیمت 4,289 ریال بود. در مقابل خوساز در حاشیه 4 درصد منفی بیشترین کاهش قیمتی را به خود تخصیص داد.
    روز بعد، نماد خودرو با کاهش 1.57 درصدی قیمت پایانی در نرخ 2,882 ریال به معاملاتش خاتمه داد همینطور خساپا با افت 1.38 درصدی به 860 ریال رسید. این درحالی بود که دو نماد قطعه ساز خشرق و خاهن مثبت کامل و صف خرید بودند. در مجموع جو گروه منفی متعادل بود و نمادهای بسیاری در حاشیه‌های  قیمتی 1  الی 3 درصدی افت کردند.
    سه شنبه، شاهد معاملات پرتقاضا در برخی نمادهای قطعه ساز، علی رغم معاملات سرد نمادهای خودرو ساز، بودیم. به این ترتیب در گروه قطعه سازی نمادهای خاذین، خکار، خفنارو، خرینگ، خاهن و ختوقا صف خرید تشکیل دادند. این درحالی بود که خودرو با رشد 0.9 درصدی به 2,908 ریال رسید و خساپا با رشد 0.81 درصدی در قیمت 867 ریال آرام گرفت. بیشترین کاهش قیمت نیز به دو نماد خپویش و خفنر در حوالی 5 درصد منفی تعلق گرفت.
    آخرین روز کاری هفته؛ به دنبال لغو معامله بلوکی نزدیک 16 درصدی ایران خودرو، دو نماد خودرو و خگستر صف فروش تشکیل دادند و در انتهای بازار به قیمتهای 2,763 و 3,217ریال رسیدند. همچنین نماد قطعه ساز خفنر صف فروش بود و خمحور در حاشیه 4.6 درصد منفی بعد از نمادهای مذکور بیشترین افت قیمتی را داشت. درحالیکه نمادهای خاذین، ختوقا و خرینگ با صف خرید و رشد 5 درصدی خود خودنمایی می‌کردند.خساپا نیز با افت 1.85 درصدی به قیمت 851 ریال رسید. دلیل لغو شدن این معامله بلوکی ابهام در چند و چون خریدار بلوک بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط