فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران:

طرح جدید ترافیک برای آزادی عمل بیشتر شهروندان است

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح جدید ترافیک برای آزادی عمل بیشتر شهروندان است و سهمیه روزانه شهروندان دو برابر شده و از ۲۰ هزار به ۴۰ هزار سهم افزایش یافته است.

طرح جدید ترافیک برای آزادی عمل بیشتر شهروندان است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محسن پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه، «عنوان طرح جدید ترافیک به معنای تغییر صد درصدی در طرح گذشته نیست» گفت: مهم ترین رکن تغییرات در طرح جدید این است که دیگر مسئله ای به نام فروش سالیانه طرح وجود ندارد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ادامه داد: مجوز سال جاری تفاوت بسیار زیادی با مجوزهای سال گذشته داشته بدین صورت که سال گذشته هزینه مجوز سالیانه بر اساس نرخ های بسیار متفاوت به صورت یکجا پرداخت می شد یعنی عملا مجوز یک سال تردد در محدوده طرح ترافیک خریداری می شد.

    وی در تشریح تفاوت طرح جدید با طرح های پیشین ترافیک پایتخت گفت: بر خلاف گذشته در مجوز سال آتی برخی مشاغل که حضورشان در محدوده ضروری است تنها اجازه ورود به محدوده را خواهند داشت و نحوه پرداخت عوارض تمام خودروها چه مجوزهای روزانه چه سهمیه؛ بر اساس آلایندگی خودرو و زمان ورود و خروج، طبق مدل مصوب شورای شهر یکسان خواهد بود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه از تفاوت قیمت فاحش میان مجوزهای سالیانه و روزانه در سال های گذشته با عنوان «رانت» یاد کرد و گفت: در طرح جدید این مسئله حل شده است. یعنی هیچ تفاوتی میان سهمیه مجوز سالیانه و روزانه نیست و همه شهروندان بر اساس میزان ورود و خروج، نوع و آلایندگی خودروی خود، به یک میزان عوارض پرداخت خواهند کرد.

    پورسیدآقایی با اشاره به آلایندگی خودروهای فرسوده دولتی و تاکید بر مقابله جدی با کامیون ها و خودروهای فرسوده در طرح جدید ترافیک تهران گفت: در این طرح برای آزادی عمل بیشتر  شهروندان، سهمیه روزانه شهروندان دو برابر شده و از 20 هزار به 40 هزار سهم افزایش یافته است، هم چنین سهمیه سالیانه افراد سال آینده نه تنها مجوز ورود به محدوده خواهد بود بلکه تعداد این مجوزها نیز از 105 هزار به 63 هزار مجوز کاهش یافته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو